Gravatar

#151 Scherlund 19 år siden

Vræææææææææl.
Har lige fået den samme mail som McPeter :(
Dog står ordren stadig inde under ordresatus, dog til 859.- Har lige siddet og tjekket op på den internationale købelov, men opdagede at den ikke gælder når begge parter er bosat i Danmark, Norge, Finland eller Sverige. Så er der nogen der kan svensk eller har den svenskekøbelov på dansk. Jeg gætter nemlig på at det er den, som er gældende i det her.

edit
ved nærmere eftersyn er det ikke samme mail. Meningen er dog den samme. I får lige en copy/paste:

Kære CDON-kunde.
Desværre må vi meddele dig at vi på grund af en administrativ fejl, i nogen dage har haft Band Of Brothers Boks (6 Disc) til salg til en fejlagtig pris. Den rigtige pris er 379 kr. Vi kan se at du har bestilt boksen til den fejlagtige pris på 89 kr og vi har set os nødsaget til at fjerne denne artikel fra din ordre. Hvis du stadig er interesseret i boksen, skal du gå ind på CDON.COM og ligge en ny ordre til den korrekte pris på 379 kr.

Vi beklager det der er sket og for at du ikke skal betale fragt en gang til, når du ligger en ny ordre, sender vi dig en rabatkode på 29 kr (modsvarende fragtomkostningerne).

Nedenunder ser du hvilke varer, der er slettet:
DVD 'Band of Brothers Box (6 Disc)'

For at få de 29 kroner i rabat, skal du anvende denne rabatkode når du logger
dig på CDON.COM næste gang. Koden er gyldig i 30 dage beregnet fra dags dato.
Kopiér og sæt koden ind i det dertil indrettede felt, når du har handlet
færdigt og skal bekræfte din ordre.

Rabatkode:

Kundeservice CDON

E-mail: [email protected]

Jeg fandt ydermere lidt mere på deres side.

2. Leveringstid film
Film er som regel på lager og derfor er leveringstiden normalt 3 - 5 hverdage. Hvis en vare bliver udsolgt, kan leveringstiden blive noget længere. Hvis din bestilling omfatter både film, spil og plader er leveringstiden normalt 2-6 hverdage.
I de tilfælde din bestilling indeholder en forudbestilt film, kommer hele leverancen efter 6 dage. For at undgå dette kan du bestille den forudbestilte film i en separat ordre. Fragt tillægges som sædvanligt med 29 kr. på hver enkelt ordre.
Vi tager forbehold for udsolgte varer samt vore leverandørers lagerbeholdning, samt for de eventuelle prisfejl som kan opstå, hvis nogle af vore leverandører har registreret eksempelvis en forkert priskode eller et ukorrekt antal plader i et bokssæt.
Ved længere leveringsforsinkelser har du altid mulighed for at ophæve købet. Kontakt i så tilfælde Kundeservice.

Læg især mærke til at de kun tager forbehold for fejl priser fra leverandøren og ikke fejl ved dem selv.
I den mail jeg har fået begrunder de det med en administrativfejl. Det må vel betyde at det ikke er en levenrandørfejl og derfor skal de også sælge BoB til den gode pris.

Det er i hvert fald min logik :)
Gravatar

#152 myggen 19 år siden

#151: Med 'international købelov' antager jeg du mener CISG, og nej, den gælder ikke i 'inter-nordisk'. Men den svenske købelov er stort set magen til den danske (og norske), så når du skal skændes med dem, så argumenter på 'dansk', men henvis til svensk ret.

Mine varer står stadig som "Varer pakkes", men jeg kan godt mærke, hvor det bærer henad.
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#153 filmz-msg21 19 år siden

CDON AB følger den svenske forbrugerorganisation Konsumentverkets anbefalinger : læs mere herom på Konsumentverket
http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/strandgaard
Gravatar

#154 myggen 19 år siden

Tak for linket, meget nyttigt!

Men det regelsæt svarer vel blot til vores egen dørsalgslov, og indeholder ingen materielle bestemmelser om aftalens indgåelse? Er det ikke stadig den svenske købelov der er den interessante i 'vores' situation?
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#155 filmz-msg21 19 år siden

Hävning(ophævelse af købet ifølge købeloven)

40 § Säljaren får häva köpet om köparens dröjsmål med betalningen utgör
ett väsentligt avtalsbrott.

Har säljaren förelagt köparen en bestämd tilläggstid för
betalningen och
är den inte oskäligt kort, får köpet även hävas om köparen inte betalar
inom tilläggstiden. Medan tilläggstiden löper får säljaren häva köpet
endast om köparen meddelar att han inte kommer att betala inom denna
tid.

Har varan kommit i köparens besittning, får säljaren häva köpet
endast
om han har förbehållit sig rätt till detta eller om köparen avvisar
varan. Sedan priset i sin helhet har betalts, får säljaren inte häva
köpet.

Såvidt jeg har kunnet læse i købeloven,Prisinformationslagen og E-handelslagen, står der ikke noget om at sælger kan ophæve købet ved forkert prisangivelse, er der nogle der er kommet frem til det samme?
Gravatar

#156 filmz-msg21 19 år siden

Konsumentköplagen: Konsumentkøbeloven, jeg går ud fra at den svarer til vores købelov.
Gravatar

#157 myggen 19 år siden

Jeg har ikke nærlæst de svenske regler så grundigt, men efter dansk ret er annoncering på nettet nok at sidestille med en opfordring til at gøre tilbud, og sælger er først bundet af tilbuddet, når han har accepteret - og det har han vel med ordrebekræftelsen.
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#158 filmz-msg21 19 år siden

det vil jeg også mene...

Gravatar

#159 putandtake 19 år siden

Ikke for at ødelægge diskussionen, men selv hvis I har ret (og det tvivler jeg på), og cdon er bundet af den udbudte pris, så er der jo ikke ret meget at gøre, hvis de nægter. Man kan boykotte cdon, men ligefrem at inddrage en svensk domstol for at spare 150 kr på BOB det....
Gravatar

#160 myggen 19 år siden

Gud, det havde jeg slet ikke regnet ud! Tak for advarslen, du er en knag!
Kværulant extraordinaire

Skriv ny kommentar: