Så også på cdwow at man kan få 4-disc R3 Superbit versionen af Black Hawk Down for ca. £15... Hvis ikke det var fordi jeg kun kan se NTSC i s/h på mit tv, så havde jeg købt den på stedet!
#101 Hvorfor købte du så Kill Bill Vol. 1 R2JP af mig? For at se house og leaves i farver på dit TV der kun kan vise NTSC i s/h? Ikke at jeg klager, jeg synes bare det lyder underligt.
Det er da ikke svært at forstå ? NTSC/PAL er videoformatet og det er blevet standardiseret efter hvilket system der har haft størt indflydelse i landet. PAL = britisk (?), indført over det meste af Europa, mellemøsten og vistnok Indien (?) SECAM = fransk, brugt i Frankrig samt dele af Afrika (nu dødt) Erstatet af PAL) SECAM-USSR = Sovietisk licens, brugt i østblokken, nu dødt. (Erstatet af PAL) NTSC = amerikansk, brugt i USA, Sydamerika, Japan, Asien og dele af mellemøsten.
Regionskodning ved ved vi jo alle har jo at gøre med licens og rettigheder. Og det er jo en helt anden snak.
meen... hvis der nu er nogle der glæder sig over HDTV, og hvordan vi skal blive fri for alt dette her, så bliver de nød til at tro om igen. USA og Europa har IGEN to forskellige formater!!! Arg!!
Jeg har desværre ingen gode tilbud :(
May the blessing of the Bomb Allmighty and the fellowship of the Holy Fallout, descend on us all this day, and for evermore.
#103 - tja... kan stadig godt gøre undtagelser når det fx er udvidede scener - kan jo se dem via pc->tv, men du har ret... Synes dog bare ikke der er nogen grund til at købe en højkvalitets superbit version af en film for at se den på fra min pc - det giver ikke rigtigt nogen mening IMO. :-) Specielt ikke fordi jeg er ret fattig lige nu - tænker at når jeg engang har råd til et nyt tv, så har jeg nok også råd til den version af BHD... :-)
#101 McPeter 21 år siden
#102 filt 21 år siden
#103 Scherlund 21 år siden
#104 filmz-ataris 21 år siden
#105 Scherlund 21 år siden
#106 ks 21 år siden
#107 aknot 21 år siden
Nope - Japan bruger NTSC
#108 filmz-Kadann 21 år siden
Som de andre siger, så udgives de i NTSC, selvom japan er region 2.. go figure.
#109 filmz-WSTE_M 21 år siden
NTSC/PAL er videoformatet og det er blevet standardiseret efter hvilket system der har haft størt indflydelse i landet.
PAL = britisk (?), indført over det meste af Europa, mellemøsten og vistnok Indien (?)
SECAM = fransk, brugt i Frankrig samt dele af Afrika (nu dødt) Erstatet af PAL)
SECAM-USSR = Sovietisk licens, brugt i østblokken, nu dødt. (Erstatet af PAL)
NTSC = amerikansk, brugt i USA, Sydamerika, Japan, Asien og dele af mellemøsten.
Regionskodning ved ved vi jo alle har jo at gøre med licens og rettigheder.
Og det er jo en helt anden snak.
meen... hvis der nu er nogle der glæder sig over HDTV, og hvordan vi skal blive fri for alt dette her, så bliver de nød til at tro om igen.
USA og Europa har IGEN to forskellige formater!!! Arg!!
Jeg har desværre ingen gode tilbud :(
descend on us all this day, and for evermore.
#110 McPeter 20 år siden
Synes dog bare ikke der er nogen grund til at købe en højkvalitets superbit version af en film for at se den på fra min pc - det giver ikke rigtigt nogen mening IMO. :-)
Specielt ikke fordi jeg er ret fattig lige nu - tænker at når jeg engang har råd til et nyt tv, så har jeg nok også råd til den version af BHD... :-)