Jf. mit #39 så var det en rigtig god porre/løgsuppe. Jeg lavede flutes med hvidløg og oregano drysset over en jævn flade af smeltet smør til suppen. Gæsten var i hvert tilfælde imponeret.
Alias: Gourmetport!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#45, opskrift modtages gerne i disse kolde tider. Så længe den er enkelt. Hvis du kommer med en Memento-opskrift, gør det nok galt :)
Jeg spiste ved mine forældre. Boller i karry, og en enkelt Skildpadde til dessert. Og her ser man ikke fjernsyn mens man spiser. Der konverserer man om verdenssituationen.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Snit 2 løg i ringe og steg dem med groft salt og peber. (Hvis du er af normal drøjde, så gerne i smør.) Tilsæt ca. 5 skiveskårne porrer og vand. (lidt under en liter.) Lad det koge op. Smag til med bullion (høns og/eller okse) Påfør retten purløg i rigelige mængder. En teske sukker. ½liter mælk i. Kog og når den koger jævnes den en smule, ikke for meget. Smag til og voila: Porresuppe.
Lige fra hovedet..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Fik en stykke kyllingefillet, med tilbehør i form af små semi-nye kartoffler der først lige var kogt snittet midt over og vendt på panden sammen med lidt grønt og gult peber, i lidt fedtet stads :) Der hænger godt nok lidt af det nemme tilbehør ved efter de år min familie har været i restaurationsbranchen :)
Til at mætte det visuelle ud over farverne i tilbehøret var Gladiator lige på dvd'en en tur med udvalgte scener.
#41 MuManden 19 år siden
Idag står den på lasagne.
#42 dyg 19 år siden
#43 filt 19 år siden
#44 filmz-ataris 19 år siden
#45 davenport 19 år siden
Gæsten var i hvert tilfælde imponeret.
Alias: Gourmetport!
#46 DarkLight 19 år siden
Jeg spiste ved mine forældre. Boller i karry, og en enkelt Skildpadde til dessert. Og her ser man ikke fjernsyn mens man spiser. Der konverserer man om verdenssituationen.
#47 davenport 19 år siden
Tilsæt ca. 5 skiveskårne porrer og vand. (lidt under en liter.)
Lad det koge op.
Smag til med bullion (høns og/eller okse)
Påfør retten purløg i rigelige mængder.
En teske sukker.
½liter mælk i.
Kog
og når den koger jævnes den en smule, ikke for meget.
Smag til og voila: Porresuppe.
Lige fra hovedet..
#48 cyberzed 19 år siden
Til at mætte det visuelle ud over farverne i tilbehøret var Gladiator lige på dvd'en en tur med udvalgte scener.
#49 Scherlund 19 år siden
Morgenmad:
Et lille rugbrød samt 1/4L mælk
Frokost:
En pose Djunglevrål og 1/2L vand
Aftensmad:
Popcorn og 3 dåser slot pilsner
Ud over det fik jeg vist taget en 3-4 stykker slik fra lagonis pose, mens jeg fik taget min Butterfly Effect mødom! Tusinde tak Odense filmklub.
#50 chronaden 19 år siden