Gravatar

#51 stefsims 20 år siden

Hvis jeg så meget som ser skyggen af kartofler, brun sovs, fjerkræ, rødkål og andet juleædelse kaster jeg op i lårtykke stråler, derfor skal jeg have pizza i aften :)
That movie has warped my fragile little mind.
Gravatar

#52 Captain Vallo 20 år siden

Duften fra en ualmindelig lækker bolognese er i løbet af den sidste times tid begyndt at sprede sig over hele lejligheden!
If there was a god
then why is my arse
the perfect height for kicking?
Gravatar

#53 DarkLight 20 år siden

[Tv-køkkenet musik ON]
Velkommen til! For første gang i filmz.dk historie kan jeg præsenterer en 3-trins post eftersom arbejdet skrider frem.
Vi begynder med tilbehøret.
- Tag så mange kartofler som du kan spise.
- Skræl dem (Du må af den grund, godt tage lidt mindre)
- Skær dem i både.
- Smid dem ned i en frostpose og tilsæt olie og ellers de krydderier du nu kan lide.
- I mit tilfælde peber, chili, timian, rosmarin, grovsalt, paprika.
- Lad kartoflerne marinere i posen i en 10-20 mins tid alt efter hvornår ovnen dinger 200 grader.
- Smid dem derefter på et olieret fad og smid fadet ind i ovnen.

Vi går nu over til reklamerne, mens kartoflerne er i ovnen. Hæng på i Del 2 hvor vi ser de færdige kartofler.
[Tv-køkkenet musik OFF]
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#54 DarkLight 20 år siden

[Tv-køkkenet musik ON]
Velkommen tilbage og undskyld forsinkelsen. Jeg blev helt ophængt i den udemærkede og meget oversete Thirteenth Floor.
Programmet er blevet forkortet med 1 del og således er det den anden og også den sidste.

Kødet jeg har valgt at bruge er en ganske normal kyllingfilet fanget i Netto's køledisk. Da sovsen og kartoflerne i forvejen er ret kryderede, valgte jeg ikke at gøre mere ud af kødet.

Sovset?
- Frembring din bedste Bearnaise fra skabet. Jeg bruger Netto's den billigeste, som kan kendes på det røde papcover :P
- Tilsæt lidt mælk og pisk klumperne ud med en sovsepiskeris.
- Når sovsen er begyndt at blive varm tilsætte du lidt madlavningsfløde.
- Sidst men bestemt ikke mindst tager du en ½ pakke St. Clemens. En bornholmsk Danablue 50+ og smelter ned i sovsen. Det giver en fantastisk smag.

Således glade og mætte afslutter tv-køkkenet. God fornøjelse derude i køkkenerne og husk nu at se film til!
[Tv-køkkenet musik OFF]

De færdige kartofler
Aftensbordet
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#55 davenport 20 år siden

Dinner for one :)

Sjovt, sjovt indlæg DL. Dine potatis ser fine ud.
Også lækkert at du spiser det på russisk manér, med et helt glas vodka til ;)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#56 DarkLight 20 år siden

Jeg skal jo drukne det faktum at jeg er alene :)
Gravatar

#57 davenport 20 år siden

Gravatar

#58 elwood 20 år siden

#57 supplere lige med lidt tekst.

Some folk'll never eat a skunk / and then again some folk'll, / like Cletus the Slack-Jawed Yokel.

Og Darklight kanon lille "tv" køkken, lige et skævt af Rodriguez fremtoning (Once Upon a time in mexico dvd bonus), når han laver mad, så sidder den perfekt 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#59 davenport 20 år siden

and then again some folk'll

:D Det er bare det bedste skraldespands whitetrash udtale nogensinde LOL

Gravatar

#60 filmz-Ikonoklast 20 år siden

Lækkert mad. Grimme lys. :D

Skriv ny kommentar: