Hvis jeg så meget som ser skyggen af kartofler, brun sovs, fjerkræ, rødkål og andet juleædelse kaster jeg op i lårtykke stråler, derfor skal jeg have pizza i aften :)
[Tv-køkkenet musik ON] Velkommen til! For første gang i filmz.dk historie kan jeg præsenterer en 3-trins post eftersom arbejdet skrider frem. Vi begynder med tilbehøret. - Tag så mange kartofler som du kan spise. - Skræl dem (Du må af den grund, godt tage lidt mindre) - Skær dem i både. - Smid dem ned i en frostpose og tilsæt olie og ellers de krydderier du nu kan lide. - I mit tilfælde peber, chili, timian, rosmarin, grovsalt, paprika. - Lad kartoflerne marinere i posen i en 10-20 mins tid alt efter hvornår ovnen dinger 200 grader. - Smid dem derefter på et olieret fad og smid fadet ind i ovnen.
Vi går nu over til reklamerne, mens kartoflerne er i ovnen. Hæng på i Del 2 hvor vi ser de færdige kartofler. [Tv-køkkenet musik OFF]
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
[Tv-køkkenet musik ON] Velkommen tilbage og undskyld forsinkelsen. Jeg blev helt ophængt i den udemærkede og meget oversete Thirteenth Floor. Programmet er blevet forkortet med 1 del og således er det den anden og også den sidste.
Kødet jeg har valgt at bruge er en ganske normal kyllingfilet fanget i Netto's køledisk. Da sovsen og kartoflerne i forvejen er ret kryderede, valgte jeg ikke at gøre mere ud af kødet.
Sovset? - Frembring din bedste Bearnaise fra skabet. Jeg bruger Netto's den billigeste, som kan kendes på det røde papcover :P - Tilsæt lidt mælk og pisk klumperne ud med en sovsepiskeris. - Når sovsen er begyndt at blive varm tilsætte du lidt madlavningsfløde. - Sidst men bestemt ikke mindst tager du en ½ pakke St. Clemens. En bornholmsk Danablue 50+ og smelter ned i sovsen. Det giver en fantastisk smag.
Således glade og mætte afslutter tv-køkkenet. God fornøjelse derude i køkkenerne og husk nu at se film til! [Tv-køkkenet musik OFF]
Some folk'll never eat a skunk / and then again some folk'll, / like Cletus the Slack-Jawed Yokel.
Og Darklight kanon lille "tv" køkken, lige et skævt af Rodriguez fremtoning (Once Upon a time in mexico dvd bonus), når han laver mad, så sidder den perfekt 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#51 stefsims 20 år siden
#52 Captain Vallo 20 år siden
then why is my arse
the perfect height for kicking?
#53 DarkLight 20 år siden
Velkommen til! For første gang i filmz.dk historie kan jeg præsenterer en 3-trins post eftersom arbejdet skrider frem.
Vi begynder med tilbehøret.
- Tag så mange kartofler som du kan spise.
- Skræl dem (Du må af den grund, godt tage lidt mindre)
- Skær dem i både.
- Smid dem ned i en frostpose og tilsæt olie og ellers de krydderier du nu kan lide.
- I mit tilfælde peber, chili, timian, rosmarin, grovsalt, paprika.
- Lad kartoflerne marinere i posen i en 10-20 mins tid alt efter hvornår ovnen dinger 200 grader.
- Smid dem derefter på et olieret fad og smid fadet ind i ovnen.
Vi går nu over til reklamerne, mens kartoflerne er i ovnen. Hæng på i Del 2 hvor vi ser de færdige kartofler.
[Tv-køkkenet musik OFF]
#54 DarkLight 20 år siden
Velkommen tilbage og undskyld forsinkelsen. Jeg blev helt ophængt i den udemærkede og meget oversete Thirteenth Floor.
Programmet er blevet forkortet med 1 del og således er det den anden og også den sidste.
Kødet jeg har valgt at bruge er en ganske normal kyllingfilet fanget i Netto's køledisk. Da sovsen og kartoflerne i forvejen er ret kryderede, valgte jeg ikke at gøre mere ud af kødet.
Sovset?
- Frembring din bedste Bearnaise fra skabet. Jeg bruger Netto's den billigeste, som kan kendes på det røde papcover :P
- Tilsæt lidt mælk og pisk klumperne ud med en sovsepiskeris.
- Når sovsen er begyndt at blive varm tilsætte du lidt madlavningsfløde.
- Sidst men bestemt ikke mindst tager du en ½ pakke St. Clemens. En bornholmsk Danablue 50+ og smelter ned i sovsen. Det giver en fantastisk smag.
Således glade og mætte afslutter tv-køkkenet. God fornøjelse derude i køkkenerne og husk nu at se film til!
[Tv-køkkenet musik OFF]
De færdige kartofler
Aftensbordet
#55 davenport 20 år siden
Sjovt, sjovt indlæg DL. Dine potatis ser fine ud.
Også lækkert at du spiser det på russisk manér, med et helt glas vodka til ;)
#56 DarkLight 20 år siden
#57 davenport 20 år siden
#58 elwood 20 år siden
Some folk'll never eat a skunk / and then again some folk'll, / like Cletus the Slack-Jawed Yokel.
Og Darklight kanon lille "tv" køkken, lige et skævt af Rodriguez fremtoning (Once Upon a time in mexico dvd bonus), når han laver mad, så sidder den perfekt 8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#59 davenport 20 år siden
:D Det er bare det bedste skraldespands whitetrash udtale nogensinde LOL
#60 filmz-Ikonoklast 20 år siden
Lækkert mad. Grimme lys. :D