Gravatar

#1211 Kruse 15 år siden

Til NightHawk (og andre der skulle være interesserede!):

Okay, her kommer så som lovet, et par ord om albummet Contra fra Vampire Weekend :)

Det andet album fra Vampire Weekend havde noget at leve op til, da deres første album var fantatisk, og et dejligt frisk pust med en ny og original lyd. Og jeg kan sige det med det samme. Det andet album er en værdig efterfølger. Det bibeholder ganske godt lyden fra det første album uden at det dog lyder som en gentagelse. "Cousins" er albummets første single og minder i sin friskhed og tempo ganske godt om "A-punk" fra det forrige album, og selvom at jeg var lidt skeptisk første gang jeg hørte nummeret, så bliver den bedre og bedre for hvert genhør. "Horchata" er også "typisk" Vampire Weekend sang hvor Erza Koenigs fremragende stemme virkelig bliver fremhævet. Af andre rigtige gode sange og højdepunkter på albummet kan der bl.a. nævnes: "White Sky", "Holiday", "California English" og "Diplomat's Sun". "I Think Ur a Contra" og "Run" er også gode sange som kun er en anelse svagere end de førnævnte. "Taxi Cab" er også udemærket, men noget mere anonym end de andre. "Giving Up the Gun" er det eneste nummer der rammer helt ved siden af efter min mening. Jeg skal ikke afvise at jeg vil synes bedre om den efter flere gennem lytninger, men i øjeblikket er det den eneste sang som jeg kunne finde på at springe over, og som jeg godt kunne have undværet på albummet.

Alt i alt et rigtig godt album, som sagtens kan anbefale, selvom at jeg selvfølgelig ikke kan love at du vil opleve albummet på samme måde :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#1212 NightHawk 15 år siden

# 1211 -

Super! :)

Jeg er helt enig med dig ang. "Cousins" og "Horchata" og resten vil jeg glæde mig til at høre. Det virker ud fra de ting du skriver, samt de kommentarer/reviews jeg har læst andre steder, at det er et must buy album, så det skal jeg helt afgjort ha' bestilt hjem her en af dagene.

Tak for anmeldelsen af "Contra". :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#1213 filmz-Utyske 15 år siden

OPS - Ishøj Mafia
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#1214 Kiksmann 15 år siden

Chris Rea - The Blue Café
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#1215 filmz-Narniabæver 15 år siden

Nockalm Quintett

Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#1216 Antlion 15 år siden

[url= Bowie - Lady Grinning Soul[/url]
Gravatar

#1217 I.F.F. 15 år siden

Jan Elhøj der ringer til træfpunkt

Are you not seeing the rare bird on my shoulder?
Gravatar

#1218 filmz-Narniabæver 15 år siden

Smilende Susi 2009
Gravatar

#1219 I.F.F. 15 år siden

Narnia jeg hoerte lige den her og kom til at taenke paa dig.

Are you not seeing the rare bird on my shoulder?
Gravatar

#1220 filmz-Narniabæver 15 år siden

Rednex - The Way I Mate

Man With A Harmonica

Skriv ny kommentar: