Gravatar

#2231 Benway 14 år siden

Nu vi er ved Eno, så lad os snuppe en mere fra ham. [url= her[/url] er Warszawa fra Bowies Low-plade.

Low er uden tvivl en af mine yndlingsplader i det hele taget. Jeg kan tydeligt huske første gang, jeg hørte den. Jeg var alene hjemme i min daværende kæreste lejlighed, og fandt den i hendes reol og smed den på. Jeg hørte den ene side og vendte den så om, og det første nummer man hører på side to er netop Warszawa, og selvom det virker lidt fjollet i dag, så skræmte den virkelig livet ud af af mig den gang - dog alligevel ikke så meget, at jeg ikke har hørt den tons af gange siden. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#2232 Sweetiebellefan 14 år siden

Feminnem - Call Me

Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#2233 misuma 14 år siden

Kashmir - Lampshade
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#2234 Antlion 14 år siden

Benway (2231) skrev:
... og selvom det virker lidt fjollet i dag, så skræmte den virkelig livet ud af af mig den gang.

Overhovedet ikke. Når Enos karakteristiske lyd fusioneres med mystiske Bowie vokaler, males der et trøstesløs billede af efterkrigens Polen, som skræmmer eller i hvert fald påvirker de fleste, vil jeg tro. :)

Hvad synes du om György Ligeti, nu hvor vi snakker om skræmmende musik? Når hans toner strejfer ens øregange, indtræder ensomhedens kolde væsen straks...
Gravatar

#2235 Fellaheen 14 år siden

Bowie's "Low" og især "Warszawa" og "Art Decade" er jo starten på gotisk rock. Både fransk cold wave, postpunk og industrial, osv. Højdepunktet for negativ, desillusioneret rockmusik er selvfølgelig Velvet Underground og Zappa, men hvis det skal være af den gotiske og apokalyptiske type, kan jeg bedst lide PiL, The Cure og naturligvis Joy Division:

[url= Image Limited - Albatross [/url]

[url= Cure - All Cats Are Grey[/url]

[url= Division - Decades[/url]

Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#2236 Fellaheen 14 år siden

Mere apokalyptisk musik:

[url= Froide - Demain Berlin[/url]

[url= - Mr. X[/url]

[url= People of the Universe - Magické noci [/url](en af mine favoritter)
Gravatar

#2237 Benway 14 år siden

#2234 Jeg kender ham kun fra Kubrick-filmene, men hans musik deri er fremragende og virker også temmelig angstprovokerende på mig.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#2238 Benway 14 år siden

Aprpos Kubrick og uhyggelige toner så er Jocelyn Pooks satanisk-lydende musik, der ledsager maskeballet i "Eyes Wide Shut" også pænt foruroligende.

[url= Ball (Long Version)[/url]
Gravatar

#2239 Fellaheen 14 år siden

[url= Zero - The Funeral Plain[/url]
Gravatar

#2240 Skeloboy 14 år siden

[url= ældre thrash![/url]

Skriv ny kommentar: