Jeg har lyttet til det nyeste udspil fra Arctic Monkeys. Jeg har nu gennemlyttet albummet to gange og for mig fremstår det som det mest helstøbte album de har lavet. I forhold til deres sidste album Humbug, er det også et mere lettilgængeligt albums. Problemet med Humbug er, at jeg synes det er et alt for tungt album. I bogstaveligste forstand er bassen alt for dominerende på mange af numrene. Der er stadigvæk nogle gode numre på pladen, men det skal opleves i små doser. På Suck It And See er variationen større. Især glæder det mig at der er flere romantiske ballader på den end der især var på Humbug. Jeg synes at en af Alex Turners største styrker er når hans lyrik kommer i forgrunden og bakkes op af musikken, i stedet for omvendt. Der er godt nok ikke et nummer som "A Certain Romance," men det er tæt på at de har lavet et ligeså godt nummer som sidste skæring med nummeret "That's Where You're Wrong." For at det ikke skal blive for kedeligt er der dog også plads til de sædvanlige up-beat numre, hvor deres tekniske formåen på deres instrumenter kommer dem til gode. "Brick by Brick" og "Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair" og "Library Pictures." Især sidstnævnte er et af de numre hvor de har sjov med hele tiden at ændre tempoet i sangen. Dog synes jeg, at de burde have rykket "Library Pictures" til et andet sted på pladen. At den kommer lige efter "Don't Sit Down" bliver for meget af det gode.
#2591 HelmerJ 14 år siden
#2592 Lord Beef Jerky 14 år siden
#2593 Antlion 14 år siden
Efterhånden skal jeg have én time af dette om ugen...
#2594 Slettet Bruger [2385360035] 14 år siden
#2595 Hr. Nielsen 14 år siden
#2596 Sweetiebellefan 14 år siden
#2597 Antlion 14 år siden
#2598 Sweetiebellefan 14 år siden
Das Modul - Robby Roboter
#2599 Mr. Chriss 14 år siden
#2600 Fellaheen 14 år siden