Gravatar

#2851 Lord Beef Jerky 14 år siden

Jeg hører en del Liz Phair, Cloud Cult og The Wilderness Of Manitoba... alle tre anbefales til folk, der godt kan lide god musik.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#2852 Sweetiebellefan 14 år siden

Dark Funeral
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#2853 Fellaheen 14 år siden

#2849 - Jeg synes nogle af numrene på side 2 er lidt anstrengende, må jeg sige. De har dog allesammen fine passager, men som helhed er det ikke så nemt at lytte til. Fandt du Ege Bamyasi for banal eller? Tago Mago er mere avantgardistisk, men sange som "I'm So Green" og "Soup" er da fantastiske, omend ikke revolutionerende. Alle numrene er faktisk fremragende fra den plade, synes jeg. Kan også huske, at jeg fandt det en smule kedeligt og ikke så vovet første gang, jeg hørte det, men sådan har jeg det ikke mere. Linket skulle gerne have været til Future Days (nummeret af samme navn som cd'en) som virkelig også er godt Can - det samme er "Landed". Hvilke højder er det Faust når, hvor TG ikke kan være med? Og er der noget specifikt på side 2 som du vil nævne?

Ja, Genesis og Journey Through A Burning Brain husker jeg som spektakulære! Tangerine Dream blev desværre et virkelig dårligt band senere. Tror ikke jeg har hørt Wolf City som samlet enhed, men de to andre synes jeg også virkelig godt om. Jeg vurderer dog klart Faust og Can over Amon Düül II. Men det kommer måske også lidt an på humør, Amon Düül er tranceagtig musik, hvor de andre to er (lidt) mere intellektuelle.

Jeg ved ikke helt, hvad jeg bør vente mig af Out 1. Men den må være noget særligt og noget som Rivette meget gerne har villet sige, nu den er så lang. Og den synes at have en skare af meget dedikerede fans. Hvor lang tid tog det dig at downloade den? det må da tage uger! Det ville være belejligt, hvis Criterion udgav den. Jeg skal nok sige til, hvis jeg finder L'amour Fou med duelige engelske undertekster, det kan jo også være, man skulle starte med at se den før Out 1.

Har du forresten et borgerligt mål med din tur til Rusland eller er det bare et anarkistisk indfald? :)

Ja en ekspressionisme og kraftfuldhed, der næsten kan lyde mellemøstlig, men også meget moderne ala Ligeti. Mht. en vis romantisering af middelalderen som den store mystiske, messende, mumlende urgrund, så må jeg virkelig anbefale dig Vlacils Marketa Lazarova, hvis du ikke allerede har set den. Den er virkelig god.
Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#2854 Bony 14 år siden

Jeg sidder og hører Danny Elfmans soundtrack til "The Nightmare Before Christmas".
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#2855 Collateral 14 år siden

#2854: Det er jo fantastisk! Han (Elfman) er selv meget beskeden omkring sine evner som sanger, men jeg er nu ret vild med ham som Jack (når denne synger). Derudover er det altså nogle ret velskrevne tekster, som både er finurlige, og ofte meget inderlige uden at være kliché. Fed film med et fantastisk soundtrack!
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#2856 MOVIE1000 14 år siden

Eels - [url= Witch[/url]
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#2857 dyg 14 år siden

Sidder og hører lidt CocoRosie, som spiller på Voxhall i morgen aften.

"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#2858 BN 14 år siden

En af verdens bedste rockballader (måske den bedste). Tidløs, klassisk inspireret, melankolsk, smuk, drømmende, tankevækkende ... kort sagt: fantastisk.

Her i den bedste version:

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#2859 Sweetiebellefan 14 år siden

Hermes House Band - Chelsea Dagger

Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#2860 Muldgraver 14 år siden

Astor Piazzolla - Bandoneón, tango (from Suite Troileana)
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl

Skriv ny kommentar: