Gravatar

#4001 Benway 12 år siden

Lidt af Dredd-soundtracket. Det er ret så svært at ligge fra sig.

"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#4002 Skeloboy 12 år siden

Collateral (4000) skrev:
Bider af musikken fra "Swan Lake" og anden klassisk. Har erfaret at det er virkelig godt til at øge mit fokus når jeg læser... Når altså ikke filmz frister min opmærksomhed til at fjerne sig fra papiret til skærmen.

Klassisk kan stimulere hjernen, har jeg læst noget med.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#4003 BN 12 år siden

Skeloboy (4002) skrev:
Klassisk kan stimulere hjernen, har jeg læst noget med.

Klassisk musik er simpelthen bare godt, ja, undergørende for psyken, for humøret og for inspirationen.

Gennem hele mit voksenliv, når jeg har lyttet til de bedste stykker klassisk musik, har jeg altid været dybt betaget af og forundret over, hvordan denne musik føltes "mættende" for sjælen og stærkt beroligende, idet den fik mig til at tænke og NYDE at tænke over alting; over livet og dets muligheder, mit eget liv, naturen, menneskehedens historie, kort sagt: det hele. Men den virkning har klassisk musik bare, og der er ikke meget anden musik, der kan gøre det samme. (Jo, Enyas musik og visse Pink Floyd-numre kan.)

Det er ikke uden grund, at en del instruktører ofte bruger klassisk musik fra Mozart, Vivaldi, Strauss den Yngre, Bach og en masse andre komponister til at illustrere billederne, når de (altså instruktørerne) laver eksistentielle dramaer eller periodefilm. Tænk blot på Kubrick-film som '2001' og 'Barry Lyndon'.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#4004 Collateral 12 år siden

BN (4003) skrev:
Tænk blot på Kubrick-film som '2001' og 'Barry Lyndon'.

Faktisk tror jeg 2001 var min inspirationen til at tage det op til læsning. Og skal jo læse meget på min uddannelse, plus jeg gerne ville igang med at læse noget skønlitteratur igen, og det har det virkelig hjulpet mig med.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#4005 BN 12 år siden

Collateral (4004) skrev:
Faktisk tror jeg 2001 var min inspirationen til at tage det op til læsning. Og skal jo læse meget på min uddannelse, plus jeg gerne ville igang med at læse noget skønlitteratur igen, og det har det virkelig hjulpet mig med.

Alletiders. Og interessant at høre.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#4006 MMB 12 år siden

Collateral (4004) skrev:

Hvad studerer du? :)
Gravatar

#4007 Collateral 12 år siden

Foeller (4006) skrev:
Hvad studerer du? :)

Læser til socialpædagog :)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#4008 MMB 12 år siden

Collateral (4007) skrev:
Læser til socialpædagog :)

Ah, oki doki. :)
Gravatar

#4009 Collateral 12 år siden

[url= Huss - Den der isme[/url]
Gravatar

#4010 Snaden 12 år siden

Townes Van Zandt.

Findes der noget bedre? Det tror jeg næppe....

Skriv ny kommentar: