Er helt væk i Danny Elfmans soundtrack til Silver Linings playbook, det er dejlig anderledes og noget helt andet end hvad han ellers plejer at komponere til andre film, jeg kan bedre lide den her form for Elfman end i Burton filmene/ superhelte film
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Er også i gang med The Next Day, og der er fantastisk, er helt mundlam over hvor godt er. Man turde ikke håbe på at han var i topform men det skal jeg da lige love for at han er. Sommer vejr og David Bowie kan det blive bedre? :)
Fortsætter mit Bowie-flip med at gense Ziggy Stardust-koncerten.
[url= Daydream[/url]
[url= Width of a Circle[/url]
[url= 'n' Roll Suicide[/url]
Det sidste klip må være et af de mest ikoniske stunder i rockmusik overhovedet. Ved koncertens afslutning bekendtgøre Bowie til publikummet og bandets totale chok, at det her bliver deres sidste optræden. Han fortsætter så uanfægtet med Rock 'n' Roll Suicide og tager samtidigt indirekte livet af sit alter ego.
Bob Dylans Judas-moment er det eneste, jeg kan komme i tanke om, der topper det.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Lytter til et par sange fra John Grants nye album "Pale Green Ghost" som udkommer på mandag og er opfølgeren til hans fremragende debut album "Queen of Denmark".
Første gang jeg opdagede John Grants meget smukke og stemningsfulde musik var via filmen "Weekend", hvor sangene "TC and Honeybear" og I Wanna Go To Marz" var en del af soundtracket. Efterfølgende købte jeg så "QoD" og det gik hurtigt hen og blev et af mine yndlings-albums.
Nu tre år efter debuten er John Grant så tilbage og det i en markant anderledes (men i mine ører) super cool elektronisk lyd, hvilket man kan høre på den dystre titelsang "Pale Green Ghost" og i en mere uptempo form på "Sensitive New Age Guy". Men John Grant holder dog også samtidig stadig fast i sin gamle lyd, der oser af melankoli og herlig sarkasme, hvilket "GMF" og "Glacier" modsat er gode eksempler på, så jeg ser frem til et interessant miks af de to lydmæssigt vidt forskellige stilarter. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
#4281 MOVIE1000 12 år siden
#4282 Pécuchet 12 år siden
#4283 Benway 12 år siden
Er i sving med at lytte nu. Hold fast det er virkelig godt. :)
#4284 Mr. Chriss 12 år siden
#4285 Sweetiebellefan 12 år siden
Escape From The Hospital
#4286 Snaden 12 år siden
#4287 Pécuchet 12 år siden
So here's to you, Mrs. Robinson,
You live in an unforgiving place.
#4288 Benway 12 år siden
[url= Daydream[/url]
[url= Width of a Circle[/url]
[url= 'n' Roll Suicide[/url]
Det sidste klip må være et af de mest ikoniske stunder i rockmusik overhovedet. Ved koncertens afslutning bekendtgøre Bowie til publikummet og bandets totale chok, at det her bliver deres sidste optræden. Han fortsætter så uanfægtet med Rock 'n' Roll Suicide og tager samtidigt indirekte livet af sit alter ego.
Bob Dylans Judas-moment er det eneste, jeg kan komme i tanke om, der topper det.
#4289 BN 12 år siden
Det 20. og 21. århundrede - højdepunktet af menneskelig civilisation?
#4290 NightHawk 12 år siden
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00ANT2FHO/ref=...
Første gang jeg opdagede John Grants meget smukke og stemningsfulde musik var via filmen "Weekend", hvor sangene "TC and Honeybear" og I Wanna Go To Marz" var en del af soundtracket. Efterfølgende købte jeg så "QoD" og det gik hurtigt hen og blev et af mine yndlings-albums.
Nu tre år efter debuten er John Grant så tilbage og det i en markant anderledes (men i mine ører) super cool elektronisk lyd, hvilket man kan høre på den dystre titelsang "Pale Green Ghost" og i en mere uptempo form på "Sensitive New Age Guy". Men John Grant holder dog også samtidig stadig fast i sin gamle lyd, der oser af melankoli og herlig sarkasme, hvilket "GMF" og "Glacier" modsat er gode eksempler på, så jeg ser frem til et interessant miks af de to lydmæssigt vidt forskellige stilarter. :)