Har lige opdaget Six Feet Under og må sige at det lyder rimelig fedt, så jeg skal helt klart have fat i nogle af deres albums, lige så snart når der ryger penge ind på kontoen. :)
Er der nogen der kan fortælle mig, hvad klimakset hedder i et musikstykke? Altså det sted i sangen hvor tempoet langsomt stiger, til musikken til sidst "topper" og så nærmest skifter stil. Man hører det eksempelvis tit i techno og house og den slags, men man kan også hører det i rock etc. Er der nogen der kender det rigtige udtryk for det sted i sangen?
Jeg har nok forklaret det dårligt, men i mangel af bedre ord, så kommer der lige et eksempel:
[url= - Elements of Life[/url] = Ved 1:04
Det sted hvor musikken når højeste tempo og så skifter. Er der nogen der ved hvad det hedder, i rigtig musikalsk terminologi?
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
#463 Det må vel være crescendo, hvilket er modstykket til 'diminuendo'.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Har lyttet til Andy James' debutalbum 'Machine' det meste af dagen samt myspace-klip fra hans band Sacred Mother Tongues debut, der udkommer om et par uger - glæder mig!
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
#461 filmz-Narniabæver 15 år siden
#462 Bobby Singer 15 år siden
F det er fedt! :D
#463 Bony 15 år siden
Jeg har nok forklaret det dårligt, men i mangel af bedre ord, så kommer der lige et eksempel:
[url= - Elements of Life[/url] = Ved 1:04
Det sted hvor musikken når højeste tempo og så skifter. Er der nogen der ved hvad det hedder, i rigtig musikalsk terminologi?
#464 Lady Arwen 15 år siden
#465 filmz-yoshimura 15 år siden
#466 Kruse 15 år siden
#467 filmz-yoshimura 15 år siden
#468 Bates 15 år siden
#469 filmz-Narniabæver 15 år siden
#470 tiany 15 år siden