Gravatar

#4731 Brodersalsa 9 år siden

Er i færd med at lytte til Arcade Fire's "Neon Bible" for tredje gang. Hader mig selv for, at jeg ikke har taget mig sammen til at høre det før nu. Fy for satan hvor er det godt! Især numre som "No cars go", "My body is a cage", Black Wave/Bad Vibrations" og "Keep the Car running" er det rene magi!
Gravatar

#4732 Mikkel Abel 9 år siden

#31 Helt vanvittigt album. Jeg foretrækker nu stadigvæk "The Surburbs", hvis der endelig skal vælges, men at et band kan lave så to gennemførte albums er helt fantastisk. Hvis du ikke har lyttet til deres første album "Funeral", bør du klart også kaste dig ud i det. Fx nummeret "Rebellion (Lies)", en af mine personlige yndlingssange fra dem, er helt fantastisk.
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#4733 Brodersalsa 9 år siden

#32 Jeg har lyttet meget til deres andre albums, men jeg tror at jeg havde en lille frygt for at "Neon Bible" ville skuffe mig på trods af rosende ord. Misforstå mig endelig ikke, jeg troede bare ikke at det var muligt at lave så mange fuldstændige gennemførte albums i streg. For satan, hvor er de dygtige!

"The Suburs" er rigtig lækkert. Min favorit derfra må nok være "Subarban War" :). Og ja, "Rebellion (Lies)" er lille mesterværk for sig selv!
Gravatar

#4734 Mikkel Abel 9 år siden

33# Nå okay. Ja så er det da lidt pudsigt du har ladet "Neon Bible" stå. :)

Ja, det er en af verdens bedste bands hvis du spørger mig!
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#4735 Brodersalsa 9 år siden

#34 I know, jeg skammer mig også :(

Enig! Jeg er virkelig ked af, at jeg ikke kom afsted til Northside :(
Gravatar

#4736 Mikkel Abel 9 år siden

Det gjorde jeg tilgengæld!

Fremragende koncert, dog lidt for meget Reflektor og lidt for høje forventninger.
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#4737 Brodersalsa 9 år siden

Det er jo næsten en umulig opgave ikke at have for høje forventninger ;).

Reflektor er et lækkert album, og især "Here comes the night time" kunne jeg forestille mig var et sikkert hit på en festival. Dog tror jeg også at der er enkelte af numrene der ikke fungerer lige så godt på en festivalsplads :). Never the less, så er jeg stadig misundelig! :D
Gravatar

#4738 Mikkel Abel 9 år siden

"Here Comes The Night Time" var forrygende og den startede de overraskende ud med, med konfetti og hele lortet, det var så fedt! Du har helt ret. Fed skive, problemet med det live (for mig i hvert fald) er, at alle sangene er så lange og kører i tomgang, så det bliver hurtigt en smule monotont. Plus, Butlers kone (har glemt navn) der sang solo på bla. "Sprawl II" var ikke særlig overbevisende, det virkede som om hun havde en off-day. Dog ikke katastrofalt. Der var dog meget visuelt lir, Win Butler og de fleste andre medlemmer virkede i sprudlende humør og når hits som "The Suburbs", "We Used To Wait", "Haiti", "Reflektor" og "No Cars Go" kom på, ja så var det magisk.
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#4739 Brodersalsa 9 år siden

Det lyder så episk! Det kunne jeg sagtens forestille mig, og især på en festival hvor folk er lidt mere festglade end hvis man ellers bare havde købt en billet til deres koncert.
Fra de livekoncerter jeg har set på nettet, så virker det til at bandet har masser af overskud, og giver den max gas. Sikke en magisk setliste! Bortset fra "Reflektor", som jeg faktisk ser som det svageste nummer på pladen. Det er alt for langt, og det bliver desværre kedeligt efter 3-4 minutter.
Jeg bliver nødt til at anskaffe mig en billet til næste gang de spiller indenfor danske rammer, de ligger efterhånden oppe i toppen af must-see livebands for mit vedkommende :)
Gravatar

#4740 Sweetiebellefan 9 år siden

Nino de Angelo - Flieger

Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.

Skriv ny kommentar: