Gravatar

#10821 NightHawk 14 år siden

Thomsen (10819) skrev:
Cruising - kontroversiel slasher af William Friedkin ("Eksorcisten"), der foregår i læderbøsse/ S/M-miljøet. Dele af det amerikanske homomiljø så sig meget sure på Friedkin, fordi de generaliserede ud fra handlingen og mente, at han tegnede et forkert billede af homoseksuelle.

Jeg er enig med Jessup her ang. skildringen af S/M miljøet, som faktisk er ramt meget præcist, og som efterfølgende også er blevet anerkendt af folk tilhørende miljøet som værende troværdig og hudløs ærlig i sit portræt.

Til gengæld forstår jeg sagtens dem, som har følt sig irriterede over filmens samlede budskab, da det er temmelig svært at få øje på, hvad det egenlig er William Friedkin vil fortælle med "Cruising". På den ene side forsøger den at normalisere homoseksualitet via protagonistens rejse og de oplevelser der følger med. Men på den anden side så antyder filmen også kraftig at homoseksualitet er en slags forbandelse/besættelse, hvilket især bliver understreget i filmens sidste scener. "Cruising"'s største problem ligger dog mest af alt i sin eksekvering, hvor Friedkin ikke altid lader til at have overblik over hvor han vil hen, hvilket bl.a. gør sig udslagsgivende i politiets efterforskningsarbejde, som er mildt sagt besynderlig. Desuden er der også et par scener undervejs, så som forhøret af en mulig mistænkt og da Pacino senere i filmen skal lege listetyv hos en anden mistænkt, som er ufrivilligt morsomme og fuldstændig eliminere filmens seriøse tone. Ligeså er Pacinos præstation også meget svingende. Nogle scener er han helt forrygende, mens han i andre scener virker som en vaskeægte amatør.

Men uinteressant er historien/dens temaer dog bestemt langt fra netop pga. sin ambivalens, så hvis du har lyst til at skrive lidt om din oplevelse af filmen, så vil jeg rigtig gerne læse det. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#10822 Skeloboy 14 år siden

Fire hemmelige DVD'er!

De tre kommer i samme pakke, og overvejer om jeg ikke skal beholde den sidste selv...:)
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#10823 misuma 14 år siden

Scream 4 fra BBBB - Ja, den skulle altså hjem til resten af flokken jo.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#10824 rammy 14 år siden

misuma (10823) skrev:
Scream 4 fra BBBB - Ja, den skulle altså hjem til resten af flokken jo.

Det er da også en helt fin film.
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds & exploitation-aficionados! Velkommen til www.sorensencinema.blogspot.com
Gravatar

#10825 elwood 14 år siden

Hehe der er en der allerede har fået ordnet pakken til, pakkelegen 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#10826 Skeloboy 14 år siden

#10825 - jeps :)
Gravatar

#10827 elwood 14 år siden

Hvor mange Brutal Inkasso'er har du så købt ?

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#10828 Skeloboy 14 år siden

hehe, 0 :)
Gravatar

#10829 Bobby Singer 14 år siden

Jurassic Park: ULTIMATE LIMITED COLLECTOR'S T-REX EDITION OG JEG SKAL KOMME EFTER DIG!

Egentlig lidt overdrevent at betale 200 kr. ekstra for en plasticfigur, men jeg er sgu fan og pludselig fløj pengene bare over disken. :S
Idjit
Gravatar

#10830 evermind 14 år siden

#10829 Men nok om dine betænkeligheder. Hvad vi alle sammen i virkeligheden gerne vil vide er: Kan dinoen tale??? :P
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"

Skriv ny kommentar: