Gravatar

#11621 Kruse 14 år siden

Fra CDON:

American History X (BD)
There Will Be Blood (BD)
City Lights (BD)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#11622 HonoDelLoce 14 år siden

What a nice bunch! :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#11623 Kruse 14 år siden

Ja, det synes jeg også. Det er egentligt kun "City Lights" som jeg ikke har set før, men jeg følte bare at jeg trængte til en opgradering af to klassefilm :)
Gravatar

#11624 Broomie 14 år siden

Fra amazon.co.uk:

Drive
Tinker Tailor Soldier Spy (steelbook)

Begge BD
Gravatar

#11625 Kruse 14 år siden

broomie (11624) skrev:
Fra amazon.co.uk:

Drive
Tinker Tailor Soldier Spy (steelbook)

Begge BD

Nice! :)
Gravatar

#11626 NightHawk 14 år siden

wimmie (11618) skrev:
Stereo Studio

Medium - sæson 6

"Medium" er virkelig fremragende og er gået hen og blevet en af mine nye yndlingsserier. Dens blanding af drama, krimi og overnaturlige ingredienser synes jeg fungerer perfekt og er hele tiden med til at gøre de enkelte historier og den overordnede handling interessant, uforudsigelig og dermed konstant fascinerende at følge. Ud over at Patricia Arquette spiller røven ud af bukserne i sin rolle, så er der heller ikke noget, som jeg ser det, at kritisere i forhold til det øvrige cast, som fungere upåklageligt godt sammen.

Og så elsker jeg hele den her dynamik der er i familien, og ligeså den kemi der er imellem Allison og hendes makker Lee Scanlon. Holder den sit høje niveau hele vejen til finalen i sæson 7, (jeg er foreløbigt nået til afsnit 14 i sæson 6), så snupper den en plads på min top 10 i stedet for "SuperNatural", som jeg efterhånden bliver mere og mere deprimeret over at følge med i. :)

wimmie (11618) skrev:
Stereo Studio

Scream 4 (dvd) - har godt nok hørt meget skidt om den, men til 25 kr går det nok... og den skal jo næsten ses ;)

Jeg synes sgu den var ok, trods den trivielle opbygning af plottet og dets temaer. Men jeg var samtidig også skuffet over, at Wes Craven og Kevin Williamson ikke kunne finde på noget mere originalt end blot at vende tilbage til Woodsboro og så at sige blot starte forfra igen. At de gerne vil integrere den måde som nutidens teknologiske hjælpemidler og medier bliver brugt og misbrugt på som værende en kritik af den del af ungdoms kulturen, som ikke kan få nok af sig selv, er der jo egenlig heller ikke noget nyt i. De præcis samme temaer går jo igen i de tre forrige film, så blot fordi man udskifter teknologien ændrer det jo faktisk ikke på noget som helst i forhold til nytænkning indenfor serien.

Det jeg til gengæld synes der fungerer, og som gør filmen seværdig, er at selve skuespillet både fra de tre tilbagevendte hovedroller og størstedelen af det nye cast, (specielt Hayden Panettiere og Emma Roberts), er glimrende inden for genren, og kemien imellem dem var bestemt en afgørende faktor, der var med til at holde min interesse fanget. De forskellige mord synes jeg også var ganske solide og effektive i deres opbygning og eksekvering. Her var det fedt for mit vedkommende at opleve, at Wes Craven trods et been there done that plot stadig kan levere varen, når det kommer til at levere et godt gammeldavs gys. Her er selve finalen klart en af "Scream 4"'s højdepunkter på det område. Jeg giver den 4/6, men vil samtidig også sige, at det er den svageste i serien. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#11627 misuma 14 år siden

Har serien Medium udviklet sig meget fra starten til nu? Jeg husker svagt nogle små glimt fra seriens spæde start hvor jeg ikke just var imponeret, men faldt over et afsnit for nyligt som bare ramte plet.

Måske har min smag ændret sig eller også er det blot et spm. om timingen.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#11628 NightHawk 14 år siden

misuma (11627) skrev:
Har serien Medium udviklet sig meget fra starten til nu? Jeg husker svagt nogle små glimt fra seriens spæde start hvor jeg ikke just var imponeret, men faldt over et afsnit for nyligt som bare ramte plet.

Måske har min smag ændret sig eller også er det blot et spm. om timingen.

Man skal lige 5-6 afsnit ind i sæson 1 før overlappende mellem de forskellige genrer og sammenfletningerne mellem familielivet og Allisons arbejde for alvor kommer til at fungere på den meget overbevisende måde, som den kommer til at gøre siden hen.

Fra slutningen på sæson 1 og frem til hvor jeg er nået i sæson 6, er seriens historier og karakterudvikling, for alles vedkommende, så blot blevet bedre og bedre, hvilket gør "Medium" til en af de mest helstøbte og velskrevne drama-serier, og en af de mest intelligente og uforudsigelige krimi-serier, som jeg har set, endda med et ekstra herligt, og overraskende for handlingen, surrealistisk tvist via tilføjelsen af de overnaturlig elementer, heriblandt Allisons fragmenterede og ikke altid lige overbevisende clairvoyante evner.

Så hvis du har mod på at give "Medium" en chance mere, så kommer den varmt anbefalet herfra. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#11629 misuma 14 år siden

Så går jagten ind på Medium - Jeg trænger også til lidt nyt serie-halløj. Takker.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#11630 elwood 14 år siden

Justified kan anbfales, hvis ikke den er set.

Sæson 2 må da snart komme på Blu Ray egentlig ?
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: