Gravatar

#12081 Hr. Nielsen 13 år siden

Collateral (12079) skrev:
e Dictator kan i mine øjne erstatte City Lights
I got it (dog 'kun' på DVD), men den kan ikke erstatte, men dog ligestilles. Jeg har desuden Gold Rush, som også er fremragende.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#12082 Åkepool 13 år siden

Thomas E. Nielsen (12076) skrev:
Ja tillykke bunk...Åkepool:)

Damn! Nu hænger den ved :) Men tak anyways :)

Fra Fona for gavekort til fødselsdagen:

Salt.
Græsrødderne.
Wall-E.
Black swan.
Shutter Island.

Alle på BD.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#12083 Collateral 13 år siden

Skeloboy (12080) skrev:
#12079 - jojo, men den købte han jo ikke :)...men du har ret, den skal også nævnes blandt Chaplins mesterværker.

Skal nok også bare have genset "City Lights". Det er den eneste af de Chaplin film jeg har set so far, som ikke rigtig charmerede sig vej til mit hjerte.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#12084 Kruse 13 år siden

Jeg har stadig til gode at blive fuldstændigt begejstret over en Chaplin-film. Misforstå mig ikke, alle jeg indtil videre har set(The Dictator, Modern Times, City Lights) har været fremragende film og ligger på en 8/10 hos mig, men jeg er ikke blevet fuldstændigt forført af hans film endnu. Dog skal det siges at slutscenen i "City Lights" var ret så fantastisk og tæt på at hive den samlede karakter op på 9/10 i min bog.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#12085 Hr. Nielsen 13 år siden

Kruse (12084) skrev:
ligger på en 8/10 hos mig, men jeg er ikke blevet fuldstændigt forført af hans film endnu.
Jeg synes heller ikke at en film altid skal ende på 10/10 for at sige at man er forført og elsker den. For mig i hvert fald, der er 8, 9 og 10 taller film jeg elsker og ofte anser som, hvis ikke mesterværker, så mesterlige så at sige.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#12086 Skeloboy 13 år siden

Kruse (12084) skrev:
Jeg har stadig til gode at blive fuldstændigt begejstret over en Chaplin-film

Jamen, jamen...så synes jeg du skal købe The Kid på BD for 50 kr...;)

Det er min Chaplin-favorit
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#12087 Kruse 13 år siden

Thomas E. Nielsen (12085) skrev:
Jeg synes heller ikke at en film altid skal ende på 10/10 for at sige at man er forført og elsker den. For mig i hvert fald, der er 8, 9 og 10 taller film jeg elsker og ofte anser som, hvis ikke mesterværker, så mesterlige så at sige.

Det er jeg faktisk ret enig i. Forført var måske heller ikke det rette ord, men så lad os sige at jeg endnu ikke har været helt ekstatisk eller helt oppe at ringe over en Chaplin-film endnu :)

Skeloboy (12086) skrev:
Jamen, jamen...så synes jeg du skal købe The Kid på BD for 50 kr...;)

Det er min Chaplin-favorit

Hvor sælger de den til den pris?
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#12088 IK 13 år siden

Kruse (12084) skrev:
Dog skal det siges at slutscenen i "City Lights" var ret så fantastisk

City Lights er faktisk den eneste Chaplin-film, hvor jeg blev følelsesmæssigt stimuleret, og som Kruse også er inde på, så skyldes det nok den meget rørende slutning.
Gravatar

#12089 IK 13 år siden

Thomas E. Nielsen (12085) skrev:

Ret enig. Jeg har givet mange film karakteren 8, hvor jeg nærmest ikke kunne påpege en eneste svaghed eller ankepunkt ved filmen. Et eksempel kunne være Zodiac. Jeg vil ikke sætte en finger på den film, men jeg føler at Se7en er noget bedre, og derfor giver jeg den ikke højere end 8.
Gravatar

#12090 Skeloboy 13 år siden

Kruse (12087) skrev:
Hvor sælger de den til den pris?

Spørg Thomas E. Nielsen...det var ham, som at der købte dem :)
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy

Skriv ny kommentar: