Jeg er efterhånden blevet meget glad for Lovecraft. Er det bare galskab, eller er filmene værd at se med hans forfatterskab in mente? :)
Det er nok 20 år siden, jeg har set Bride, men Re-animator er bestemt værd at se. Om den er værd at se med Lovecrafts forfatterskab in mente, er et sværere spørgsmål. Som de fleste Lovecraft-filmatiseringer så tager den temmelig let på den (fremragende) originale fortælling. Det regnes for en af de bedste Lovecraft-film, men det har ærligt talt nok mere med filmens særskilte kvalitet at gøre end med dens evne til at forløse Lovecrafts ord.
Personligt synes jeg, at Carpenters In the Mouth of Madness nok er den film, jeg har set, der kommer tættest på at fange stemningen i Lovecrafts historier - i øvrigt uden at være en egentlig filmatisering af nogen bestemt historie.
Mournful Congregation: Tears From A Grieving Heart([url= nummer fra albummet[/url]) Mournful Congregation: June Frost ([url= nummmer fra albummet[/url]) My Dying Bride: A Map of All Our Failures([url= nummer fra albummet[/url])
Samt The Arrangement af Elia Kazan. Så er min Kazan-samling også komplet :)
#15221 Thomsen 10 år siden
Bride of Re-animator (limited 3-disk-udgave)
Trick or Treat ("Heavy-slasher" fra 1986, limited 3-disk-udgave, cover B limited til 500 eks.)
#15222 Pécuchet 10 år siden
Jeg er efterhånden blevet meget glad for Lovecraft. Er det bare galskab, eller er filmene værd at se med hans forfatterskab in mente? :)
#15223 MOVIE1000 10 år siden
Sharpe 15-16
Atlantis milo vender tilbage
#15224 Collateral 10 år siden
Me too! :)
#15225 Thomsen 10 år siden
Det er nok 20 år siden, jeg har set Bride, men Re-animator er bestemt værd at se. Om den er værd at se med Lovecrafts forfatterskab in mente, er et sværere spørgsmål. Som de fleste Lovecraft-filmatiseringer så tager den temmelig let på den (fremragende) originale fortælling. Det regnes for en af de bedste Lovecraft-film, men det har ærligt talt nok mere med filmens særskilte kvalitet at gøre end med dens evne til at forløse Lovecrafts ord.
Personligt synes jeg, at Carpenters In the Mouth of Madness nok er den film, jeg har set, der kommer tættest på at fange stemningen i Lovecrafts historier - i øvrigt uden at være en egentlig filmatisering af nogen bestemt historie.
#15226 Slettet Bruger [4145500452] 10 år siden
Game of Thrones - Season 3
#15227 Ispep 10 år siden
Merantau
Bullitt
Rubber
#15228 Kruse 10 år siden
Rebel T-Shirt (Star Wars/Drive)
#15229 Tenebrae 10 år siden
The Car (BD)
Dressed to Kill (BD)
Obsession (BD)
The Fury (BD)
#15230 Allan Jacobsen 10 år siden
Mournful Congregation: Tears From A Grieving Heart([url= nummer fra albummet[/url])
Mournful Congregation: June Frost ([url= nummmer fra albummet[/url])
My Dying Bride: A Map of All Our Failures([url= nummer fra albummet[/url])
Samt The Arrangement af Elia Kazan. Så er min Kazan-samling også komplet :)