The Bed Sitting Room - BD The Decameron - BD Arabian Nights - BD
Ærgeligt, at "The Canterbury Tales" ikke lige var på lager hos Play. Ellers havde en Pasolini-maraton i weekenden lagt lige til højrebenet. Den må så vente lidt.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Jeg har hørt, at nogle af Pasolini BDs fra BFI er af mindre god kvalitet? Dvs. alle undtagen Salò, og den har jeg umiddelbart ikke lyst til at gense endnu engang.
Trilogia della vita derimod... Hvis kvaliteten er markant bedre end DVD udgivelserne, så skal jeg helt sikkert også anskaffe alle 3 film!
#3885 Fra hvad jeg har læst mig til rundt omkring skulle de tre udgivelser alle være hæderlige og deres respektive dvd-udgivelser overlegne. Om det er helt er i samme omfang som Salo, er jeg ikke sikker på, men det er nu også en super udgivelse. Jeg tjekker selv lige alle BD'erne igennem, når hele trilogien er i mine hænder.
Her er et lille uddrag af en anmeldelse fra DVD Times om "Arabian Nights", som de mener er det svageste af transferne: Video First of all, it has to be said that the new transfer that the BFI have sourced from the original 35mm negative film elements is light-years ahead of their previous standard definition release of Arabian Nights. There are however still problems that seem to have been picked up during the film’s digital restoration and transfer. Most obviously, blacks are very flat, shadow detail is poor, there is strong contrast and there may even be less detail available in dark interior scenes than the old DVD edition. [...] the benefits of the HD transfer are certainly evident elsewhere, particularly in the colours and skin tones, all of which show excellent detail and definition. When it looks good it’s great and sometimes even rather impressive, but it’s not consistently strong enough.
Tjek evt. bæverens sammenligning af dvd og BD ved "The Decameron". Forskellen er tydelig, omend den måske lige er lys nok...?
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
#3881 Bobby Singer 16 år siden
Casablanca
Citizen Kane
North by Northwest
Deliverance
Rocky
The Breakfast Club
Lawrence of Arabia
American Psycho
Unforgiven
#3882 Åkepool 16 år siden
#3883 Kruse 16 år siden
#3884 rockysds 16 år siden
The Bed Sitting Room - BD
The Decameron - BD
Arabian Nights - BD
Ærgeligt, at "The Canterbury Tales" ikke lige var på lager hos Play. Ellers havde en Pasolini-maraton i weekenden lagt lige til højrebenet. Den må så vente lidt.
#3885 Antlion 16 år siden
Jeg har hørt, at nogle af Pasolini BDs fra BFI er af mindre god kvalitet? Dvs. alle undtagen Salò, og den har jeg umiddelbart ikke lyst til at gense endnu engang.
Trilogia della vita derimod... Hvis kvaliteten er markant bedre end DVD udgivelserne, så skal jeg helt sikkert også anskaffe alle 3 film!
#3886 rockysds 16 år siden
Fra hvad jeg har læst mig til rundt omkring skulle de tre udgivelser alle være hæderlige og deres respektive dvd-udgivelser overlegne. Om det er helt er i samme omfang som Salo, er jeg ikke sikker på, men det er nu også en super udgivelse. Jeg tjekker selv lige alle BD'erne igennem, når hele trilogien er i mine hænder.
Her er et lille uddrag af en anmeldelse fra DVD Times om "Arabian Nights", som de mener er det svageste af transferne:
Video
First of all, it has to be said that the new transfer that the BFI have sourced from the original 35mm negative film elements is light-years ahead of their previous standard definition release of Arabian Nights. There are however still problems that seem to have been picked up during the film’s digital restoration and transfer. Most obviously, blacks are very flat, shadow detail is poor, there is strong contrast and there may even be less detail available in dark interior scenes than the old DVD edition. [...] the benefits of the HD transfer are certainly evident elsewhere, particularly in the colours and skin tones, all of which show excellent detail and definition. When it looks good it’s great and sometimes even rather impressive, but it’s not consistently strong enough.
Tjek evt. bæverens sammenligning af dvd og BD ved "The Decameron". Forskellen er tydelig, omend den måske lige er lys nok...?
#3887 Thomsen 16 år siden
Silent Night, Deadly Night - OOP
#3888 Yoda 16 år siden
- Stargate Atlantis: Sæson 1 & 2
#3889 filmz-Bruce 16 år siden
Nåede hjem 17.22 og fandt en posthus seddel og nåede ned på posthuset 17.28 for at hente:
The Prisoner - BD
Le Mepris - BD
The Lost Honor of Katarina Blum - BD
Rock Band 2
Vidunderligt at sidde med The Prisoner i hånden! Herlig udgave!
#3890 Yoda 16 år siden
Jeg ved, at misundelse er en grim ting, men for satan, hvor ville gerne have "The Prisoner" på BD...