# 61 En ting jeg altid godt har kunne lide ved hans film er at han aldrig har brugt stand in, han minder mig om en fransk Jackie Chan i måden han blander humor og action på i sine film.
Hvis du ikke allerede har den så prøv at få fat i Fear Over the City (Peur sur la ville), men der er jo også andre gode franske kriminalfilm af bl.a. Jean-Pierre Melville.
Tror faktisk jeg vil gå hen og smide min i maskinen, eller en af mine andre Belmondo film.
Det er mere en spændingsfilm end actionfilm, men abosolut et gennemsyn værd, selvom der er flere steder hvor historien ikke rigtig hænger sammen og man som tilskuer også begynder at stille spørgsmål, hvilket gør den lidt utroværdig. Kan minde om JFK i sin (faktisk lavet før JFK) opbygning og personligt kan jeg bedre lide andre af Henri Verneuil.
Hvis hvis du vil se Belmondo i en anden type rolle hvor din kone/kæreste kan være med, bør du/I se Mississippi Mermaid , som er en en meget underholdende romantisk thriller.
Lad mig lige checke om min mor stadig har den for min far samlede på hans og andre franske politifilm. Det bliver godt nok kun på VHS, men da du også bor på Frederikberg kan du jo komme forbi en aften og se den (Hvis hun altså har den) eller andre du overvejer at købe.
Dr. Strangelove (eller: Hvordan jeg lærte at holde op med at bekymre mig og at skrive alt for lange filmtitler) (50kr) 12 Monkeys (70kr) Dark Crystal (50kr)
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
#64 Takker meget, det bliver nok ikke lige som lån, for jeg har ikke VHS :) Men havde selv overvejet noget i samme stil, når jeg får indviet bio'en, at lave en lille komsammen på Frederiksberg :)
#61 filmz-Bruce 21 år siden
Og nej, desværre findes "Undskyld vi flygter" kun på fransk (og i en superfed udgave) :( Må nok vente og se!!!
#62 filmz-Crystalstar1200 21 år siden
Hvis du ikke allerede har den så prøv at få fat i Fear Over the City (Peur sur la ville), men der er jo også andre gode franske kriminalfilm af bl.a. Jean-Pierre Melville.
Tror faktisk jeg vil gå hen og smide min i maskinen, eller en af mine andre Belmondo film.
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#63 filmz-Bruce 21 år siden
Har du set denne? Lyder fabelagtig!
#64 filmz-Crystalstar1200 21 år siden
Hvis hvis du vil se Belmondo i en anden type rolle hvor din kone/kæreste kan være med, bør du/I se Mississippi Mermaid , som er en en meget underholdende romantisk thriller.
Lad mig lige checke om min mor stadig har den for min far samlede på hans og andre franske politifilm. Det bliver godt nok kun på VHS, men da du også bor på Frederikberg kan du jo komme forbi en aften og se den (Hvis hun altså har den) eller andre du overvejer at købe.
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#65 dyg 21 år siden
Dr. Strangelove (eller: Hvordan jeg lærte at holde op med at bekymre mig og at skrive alt for lange filmtitler) (50kr)
12 Monkeys (70kr)
Dark Crystal (50kr)
#66 filmz-Bruce 21 år siden
Denne leder jeg efter i øjeblikket.
#67 filmz-bloodrayne 21 år siden
#68 Yoda 21 år siden
Det var da også på tide ;-)
#69 evermind 21 år siden
Tillykke, du har dermed taget dit første skridt ind i en større verden!! ;)
Åh, søde importmarked...
#70 filmz-principia 21 år siden
---------------
DVD: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/principia