Gravatar

#231 NightHawk 19 år siden

# 230 -

En lille klassikker, vil jeg sige. De to betjente, spiller jo bare fantastisk morsomt, på den ultra coole måde. :)

Hvis du gerne vil se noget mere blaxploitation, kan jeg varmt anbefale dig Superfly, Shaft - 1,2,3 og Coffy. De er rigtig cool lavet og har et super sprødt soundtrack. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#232 elwood 19 år siden

#231 nice det vil jeg da lige kigge på ved lejlighed.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#233 thebigzzz 19 år siden

Mictrix fra tp til 50 kr.
Gravatar

#234 aknot 19 år siden

#230/231

Hvis i er til Blacksplotation film, Så vil jeg ud over dem fætter guf næver også lige anbefale.

"Sweet Sweetback´s Baadassssss Song" (den som startede det hele, er købes i en 30th Anniversary Special Edition hos dvdpacific til omkring en 50dkr + forsendelse)

"Foxy Brown" (Pam Grier tager hævn i topform, er vist ned i en 29 kroneseddel de fleste steder)

og
"The Mack" (med bl.a. Richard Pryor)

bare for at nævne et par stykker, men spring "Cleopatra Jones" over, den er en halv flad fornemmelse.

når var selv lige i 2xBlock Buster og fik følgende til en 20 stk.

Pusher 3
Broken Flowers
Bag Det Stille Ydre
I Dine Sko
Drabet
Fluerne på Væggen
Good Night, And Good Luck
I Heart Huckabees
Gravatar

#235 Herrguth 19 år siden

Var en tur til søndagsåbent i Stereo Studio og kom hjem med:

Det Bli'r i Familien
Portland
Anton
Den Sidste Viking

Alle er med i Zentropa Kollektion-samlingen og til 49,95 pr. stk...
Gravatar

#236 lagoni 19 år siden

- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#237 NightHawk 19 år siden

# 234 -

Cool, jeg skriver lige Sweet Sweetback's Baadassss Song på listen og The Mack. Dem kendte jeg slet ikke, så super fedt, lige at få et par nye på listen. :)

Har nemlig skrevet Foxy Brown, der jo er en opfølger til Coffy, på huskeslisten hos AxelMusic.

Jeg kan forøvrigt også anbefale Original Gangstas, som er en slags uofficel blaxploitation jubilæumsfilm. Alle de største navne fra genren er med i filmen. Ron O'Neal, Richard Roundthree, Jim Brown, Fred Williamson og selvfølgelig dronningen Pam Grier. Selvom den er lavet uden for tidsboblen i 70'erne, nærmere bestemt 1996 så er stemningen nu alligevel intakt.

Ret underholdende "afslutning" på genren. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#238 lagoni 19 år siden

- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#239 jessup 19 år siden

#234 gode film til 20 kr. stk. - hev selv et par gode billige film hjem den anden dag men der er langt imellem de billige gode- du bor i kbh? hvilken block handler du i?
This is just until June
Gravatar

#240 aknot 19 år siden

jep jeg bor på Nørrebro i KBH.

det er meget forskelligt hvilke BB jeg er i. er mest bare når jeg kommer forbi en.

men de mere faste er.

jagtvejen (den ligger tættest på mig, et par a de nævnte film i 234 er der fra)
Frederikssundsvej
Vesterbrogade (er tæt på kæresten)

resten a filmene fra 234 er fra BB på Falconeralle (frederiksberg), de har en hele del lige pt.

og en anden ting som jeg har langt mærke til, ved at komme i så mange BB er at de ikke altid kører med samme pris, så vær obs på det. eks. jeg fik Domino til 49,95, men så den efter til 129,95 i en anden BB, så det kan godt betale sig at snuse lidt rundt.

God jagt og husk Ny tråd :-|

Skriv ny kommentar: