# 85 Tillykke med endnu en af de gode "gamle" klassikere :-)
Hvis du ikke allerede har set dem, så er de gamle Harry Palmer film også gode, "The Spy who came in from the cold" er efter min mening en af de allerbedste fra den tid.
# 89 Helt enig, så hellere en god omgang "Alias", "Without a Trace" eller en af de mange CSI kloner eller hvis vi skal tilbage til samme tid som Nikita/Nina serien - "Profiler".
Har brugt de sidste par dage på at gennemse lidt SiFi-serier bl.a. "First Wave", "Dune" og "Battlestar Galactica" og hvor er det bare trist at de meget sjældent bliver vist eller vist i almindelig sende tid i danmark.
92: "Dune" (biograffilmen): Er den værd at se igen? Jeg har ikke set den siden den gik i biografen for 100 år siden, og dengang synes jeg den var god. Gider bare ikke købe den, hvis den er crappy.
#93 Check lige hvilken udgave du er ved at købe... Undgå pan & scan versionen! Jeg synes stadig at Dune holder OK i dag, men det er i høj grad et spørgsmål om smag. Jeg ved, at der er mange, der synes at den lugter af puh-bad.
If there was a god then why is my arse the perfect height for kicking?
Jeg synes at både film- og Tv-serie (og også den ny Children of Dune) er værd at bruge både tid og penge på, men som Vallo ganske rigtig skriver, så hold dig LANGT væk fra den danske P/S udgave. Det er en speciel historie, men også et meget spændende univers Frank Herbert har bygget op i sine bøger. At det lige var David Lynch der kastede sig over opgaven kan man i dag grine lidt af når man ser hvilke film og Tv-serier han lavede efter på.
Tv-serierne basseret på Frank Herbert er måske ikke så fyldte med flotte effekter, men de rammer bøgernes stemning helt fantastisk. Hvis man ikke har mod på at købe dem, for at se om det er noget, er der engang imellem mulighed for at se dem på tv-kanalen Hallmark, der udbydes af de fleste kabel-tv selskaber.
#97 Min tur, guys... ;o) Pan & scan er simpelthen en beskåret udgave af filmen. Som regel mangler siderne af det brede billede, du ville kunne have set i biografen. I stedet er billedet klippet ned til formattet 4:3, der svarer til billedet på et almindeligt fjernsyn. Oftest står det anført bag på dvd kassetten, om billedet er i f.eks. 16:9 (widescreen fjernsyn formatet) eller 4:3. Hold øjnene åbne! Du foretrækker vel at se dine film, som det var filmmagernes oprindelige hensigt de skulle ses, ikke? =o)
If there was a god then why is my arse the perfect height for kicking?
#91 filmz-Crystalstar1200 21 år siden
Hvis du ikke allerede har set dem, så er de gamle Harry Palmer film også gode, "The Spy who came in from the cold" er efter min mening en af de allerbedste fra den tid.
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#92 filmz-Crystalstar1200 21 år siden
Har brugt de sidste par dage på at gennemse lidt SiFi-serier bl.a. "First Wave", "Dune" og "Battlestar Galactica" og hvor er det bare trist at de meget sjældent bliver vist eller vist i almindelig sende tid i danmark.
#93 21 år siden
#94 Captain Vallo 21 år siden
Check lige hvilken udgave du er ved at købe...
Undgå pan & scan versionen!
Jeg synes stadig at Dune holder OK i dag, men det er i høj grad et spørgsmål om smag. Jeg ved, at der er mange, der synes at den lugter af puh-bad.
then why is my arse
the perfect height for kicking?
#95 filmz-Kadann 21 år siden
Jeg synes helt bestemt at Dune er en glimrende film. Den er ikke så omfattende i historien som den "nye" TV-serie, men ganske glimrende alligevel.
#96 filmz-Crystalstar1200 21 år siden
Tv-serierne basseret på Frank Herbert er måske ikke så fyldte med flotte effekter, men de rammer bøgernes stemning helt fantastisk. Hvis man ikke har mod på at købe dem, for at se om det er noget, er der engang imellem mulighed for at se dem på tv-kanalen Hallmark, der udbydes af de fleste kabel-tv selskaber.
#97 21 år siden
#98 Scherlund 21 år siden
Haibane Renmei Vol. 2 R4 til 100.-
Nu mangler jeg så kun Vol. 3 for en komplet serie. Den er dog i rest. :(
#99 filmz-herskegut 21 år siden
Den Clerks 10th anniversary edition du har modtaget, hvilken udgivelse var det ? og hvilken pris :)
The next sentence is fake,
The previous sentence is true.
#100 Captain Vallo 21 år siden
Min tur, guys... ;o)
Pan & scan er simpelthen en beskåret udgave af filmen. Som regel mangler siderne af det brede billede, du ville kunne have set i biografen. I stedet er billedet klippet ned til formattet 4:3, der svarer til billedet på et almindeligt fjernsyn.
Oftest står det anført bag på dvd kassetten, om billedet er i f.eks. 16:9 (widescreen fjernsyn formatet) eller 4:3.
Hold øjnene åbne!
Du foretrækker vel at se dine film, som det var filmmagernes oprindelige hensigt de skulle ses, ikke? =o)
then why is my arse
the perfect height for kicking?