Mann's helt klart bedste film og stadig overrumplende mesterværk synes jeg. En af de film jeg synes fungerer noget nær perfekt og optimalt. Og så har den, ifølge mig, de bedste skudscener nogensinde filmet. Godt efterfulgt af The Matrix "lobby-scenen" :0
Jeg skal nok lige have genset "The Insider" før jeg kan komme med en endelig vurdering, men jeg vil også tro at "Heat" er min favorit af hans film. Jeg kan heller ikke umiddelbart komme på nogen skydescener i film der er bedre, i hvert fald ikke nogen der føles så rå og realistiske. Jeg tror ikke jeg rangerer den helt ligeså højt som dig, men det er rigtigt nok en ret fantastisk film :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Heat vil på en god dag komme på min top 10, så den rangerer jeg meget højt :0
The Insider kan jeg rigtig godt lide. Det er et godt drama med klasse skuespil og flot fotografi. Historien kan dog forekomme mig en anelse moraliserende og Mann pynter også lidt på i spændingens navn, men ikke et mesterværk i min bog, selvom den hører blandt mandens bedste. Den vinder dog meget på et godt indbyrdes drama, men historien blæser mig ikke omkuld.
#10721 Kruse 11 år siden
Jeg skal nok lige have genset "The Insider" før jeg kan komme med en endelig vurdering, men jeg vil også tro at "Heat" er min favorit af hans film. Jeg kan heller ikke umiddelbart komme på nogen skydescener i film der er bedre, i hvert fald ikke nogen der føles så rå og realistiske. Jeg tror ikke jeg rangerer den helt ligeså højt som dig, men det er rigtigt nok en ret fantastisk film :)
#10722 Ispep 11 år siden
Heat vil på en god dag komme på min top 10, så den rangerer jeg meget højt :0
The Insider kan jeg rigtig godt lide. Det er et godt drama med klasse skuespil og flot fotografi. Historien kan dog forekomme mig en anelse moraliserende og Mann pynter også lidt på i spændingens navn, men ikke et mesterværk i min bog, selvom den hører blandt mandens bedste. Den vinder dog meget på et godt indbyrdes drama, men historien blæser mig ikke omkuld.
#10723 Kruse 11 år siden
#10724 Ispep 11 år siden
For satan da.... du vælger mine favoritter :D
#10725 Kruse 11 år siden
#10726 Ispep 11 år siden
#10727 Mikkel Abel 11 år siden
Hvis du ikke har set Room 237, kunne du passende også se den. Den har nogle langt ude teorier, men så sandelig også nogle interessante. :)
#10728 Lord Beef Jerky 11 år siden
Hvorfor er den ikke på netflix endnu?!
#10729 Mikkel Abel 11 år siden
#10730 Ispep 11 år siden
Det har jeg ikke og ikke sikkert jeg kommer til det. Langt ude teorier er ikke min kop te, og for mange afsløringer synes jeg kan ødelægge mystikken.