Gravatar

#11171 Mikkel Abel 11 år siden

Har lige sat Barry Lyndon (BD) på. Kommer dog nok til at nuppe den på 2-3 omgange.
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#11172 Ispep 11 år siden

Fantastisk film.
Gravatar

#11173 Kruse 11 år siden

Blackfish
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#11174 Mikkel Abel 11 år siden

Hmmm. Jeg er halvvejs nu og må godt nok tilstå, at jeg kæmper bravt for at komme videre.
Jeg kan slet ikke mærke den der Kubrick-feeling. Jo vist, cinematografien er da vildt smuk, men mangler de interessante karakterer og den der 'bizarre intensitet' jeg altid fornemmer i en Kubrick film(dem jeg har set). Historien fanger mig bare slet ikke..
Gravatar

#11175 Lord Beef Jerky 11 år siden

Synes ellers der er masser af Kubrick over Barry Lyndon. Dejlig skæv film fyldt med sort humor, provokationer osv. Det er dog samtidig ganske afdæmpet i forhold til film som The Shining.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#11176 Ispep 11 år siden

Mikkel Abel (11174) skrev:
mangler de interessante karakterer

Du har Barry. Hans rejse synes jeg er fantastisk skildret. Men jeg kan godt sætte mig ind i, at det er en film der kræver noget tålmodighed. Den er ofte "udramatisk" ift. nogle af Kubricks andre film, men hvis filmen ikke fænger, så gør det sgu ikke det.
Gravatar

#11177 The-new-meister 11 år siden

Tron Legacy
Gravatar

#11178 Åkepool 11 år siden

Kruse (11166) skrev:
Men....Julie Zangenberg var jo nøgen!

Hvilket også hævede filmen, fra totalt lort, til under middel ;)

So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#11179 Mikkel Abel 11 år siden

Lord Beef Jerky (11175) skrev:
Synes ellers der er masser af Kubrick over Barry Lyndon. Dejlig skæv film fyldt med sort humor, provokationer osv.

Hmm. Jeg fangede det godt nok slet ikke, mens jeg så den. Men læste lidt om den bagefter og hvor folk ser disse ting, og det giver fin mening for mig. Jeg havde bare svært ved at fange det. Jeg savner bare den der obskure, fandenivolskhed som jeg ellers altid har set i Kubricks film.

Ispep (11176) skrev:
Du har Barry. Hans rejse synes jeg er fantastisk skildret.

Skildringen fungerer ganske fint, Barry keder mig bare alligevel. Måske har det endda noget med skuespilleren at gøre. Jeg synes dog bestemt part II fungerede bedre end første, efter Bullingdon, Mrs. Lyndon osv. blev introduceret.

Ispep (11176) skrev:
Men jeg kan godt sætte mig ind i, at det er en film der kræver noget tålmodighed. Den er ofte "udramatisk" ift. nogle af Kubricks andre film, men hvis filmen ikke fænger, så gør det sgu ikke det.

Absolut. Den greb mig desværre aldrig helt. Håber den vokser på et gensyn om måske et år eller to.
Gravatar

#11180 Fredag 11 år siden

# 74 Jeg synes nu også den er meget Kubrick'sk. Den distancerende og ofte sarkastiske tone og filmens 'mangel' på varme relationer blandt størstedelen af karaktererne. Jeg kan dog godt forstå du kan finde den træls og trættende. Personligt fandt jeg den ret fed, men dæleme ikke en film jeg ville ønske at sidde igennem, hvis jeg ikke følte mig i filmisk topform.

Skriv ny kommentar: