Jeg er med på vi synger "mesterværk" sammen ;) Den film har det hele; drama, spænding, gode karakterer og overlegen action.
+1
Utroligt, at den film aldrig har vundet nogen priser. Men det siger bare lidt om, hvor meget man kan bruge priser i sig selv som en garanti for kvalitet.
Næh, men den ligger i top 400 på TSPDT'S top 1000, hvis man kan bruge dét til noget ;) Der var dog flere film fra 1995 som blev forbigået: 12 Monkeys, Se7en, The Usual Suspects (ved godt den vandt to oscars) m.fl. Film som Apollon 13 var det år nomineret. Det giver i hvert fald et fingerpeg om, hvilke type film der ofte har det nemmere ved at få nomineringer og priser.
#11361 Mikkel Abel 11 år siden
#11362 BN 11 år siden
+1
Utroligt, at den film aldrig har vundet nogen priser. Men det siger bare lidt om, hvor meget man kan bruge priser i sig selv som en garanti for kvalitet.
#11363 Ispep 11 år siden
Næh, men den ligger i top 400 på TSPDT'S top 1000, hvis man kan bruge dét til noget ;) Der var dog flere film fra 1995 som blev forbigået: 12 Monkeys, Se7en, The Usual Suspects (ved godt den vandt to oscars) m.fl. Film som Apollon 13 var det år nomineret. Det giver i hvert fald et fingerpeg om, hvilke type film der ofte har det nemmere ved at få nomineringer og priser.
#11364 BN 11 år siden
Joh, den slags lister er en bedre kvalitets-indikator. :-)
#11365 Ispep 11 år siden
Ja joh, så længe man er enig i de film der nu er på listen ;)
#11366 BN 11 år siden
Jeg sagde også "en bedre kvalitets-indikator" - ikke en "perfekt". ;-)
Rækkefølgen på TSPDT er jeg også ligeglad med. Jeg er mere interesseret i, hvilke film der generelt er med på listen.
#11367 Collateral 11 år siden
#11368 Mikkel Abel 11 år siden
#11369 Kruse 11 år siden
#11370 Kruse 11 år siden