Jeg har lige sat gang i dokumentar-filmen Global Metal, hvor man hører lidt om metalscenen og metallens betydning i lande, som normalt ikke kædes sammen med metal (såsom Kina, Indonesien, Indien, ..).
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
#1176 - Nope, men så vidt jeg ved er det den samme person, der står bag de to film, så jeg antager at de minder meget om hinanden (om ikke andet, så rent stilmæssigt i hvert fald).
Edit: Men i Global Metal tager han rundt til en del lande, som man normalt ikke forbinder med metal, hvor han både snakker med fans og musikere. Han starter i Brasilien og snakker lidt med Max Cavalera, og tager senerehen til Japan, Indien, Indonesien, Kina, Israel og snakker også med folk fra Iran. Den giver et fint indblik i metal-kulturens betydning for de unge i flere forskellige lande (og hvor svært det har været for nogle folk at få lov til at lytte til metallen).
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
#1178 - yes, det er den samme. Jeg kan dog helt klart anbefale Metal: A Headbangers journey. Han kommer rigtig godt rund: trash, glam, Wacken, PMRC, norske kirkeafbrændere, metalhistorie osv.
#1171 filmz-Bruce 15 år siden
#1172 Kruse 15 år siden
#1173 HelmerJ 15 år siden
#1174 filmz-Narniabæver2010 15 år siden
#1175 Nicki52 15 år siden
IMDb siger Wild Zero.
#1176 dyg 15 år siden
#1177 Skeloboy 15 år siden
#1178 dyg 15 år siden
Edit:
Men i Global Metal tager han rundt til en del lande, som man normalt ikke forbinder med metal, hvor han både snakker med fans og musikere. Han starter i Brasilien og snakker lidt med Max Cavalera, og tager senerehen til Japan, Indien, Indonesien, Kina, Israel og snakker også med folk fra Iran. Den giver et fint indblik i metal-kulturens betydning for de unge i flere forskellige lande (og hvor svært det har været for nogle folk at få lov til at lytte til metallen).
#1179 Skeloboy 15 år siden
#1180 Lord Beef Jerky 15 år siden