Efter at have set den nye BD-udgave af "Touch of Evil" tre gange over de sidste par dage (en gang den restaurerede udgave og to gange med forskellige kommentarspor) tager jeg et afbræk med et gensyn af "Vertigo". Det er vist også snart et par år siden, jeg sidst så den.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
De to jeg har hørt (der er hele fire i alt!) har været rigtig gode. Jeg har hørt det med F. X. Feeney, der er glimrende, men det med de to Welles-eksperter James Naremore og Jonathan Rosenbaum er virkelig fremragende, og de er gode til at påpege de mange nuancer og dybder, som mange let misser, når de ser filmen.
BD-udgaven ser formidabel ud, og det har være helt fantastisk, at se den sådan her. Jeg har bestemt også meget højde tanker om "Citizen Kane", men i mine øjne er "Touch of Evil" simpelthen et rigere og mere komplekst værk.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
#6881 Kruse 14 år siden
#6882 MMB 14 år siden
#6883 wimmie 14 år siden
God film :)
#6884 Benway 14 år siden
#6885 Kruse 14 år siden
Er det i øvrigt nogle interessante kommentarspor på "Touch of Evil"?
#6886 Steffan Rasmussen 14 år siden
#6887 Kruse 14 år siden
Bestemt en rigtig god film! :)
#6888 Benway 14 år siden
De to jeg har hørt (der er hele fire i alt!) har været rigtig gode. Jeg har hørt det med F. X. Feeney, der er glimrende, men det med de to Welles-eksperter James Naremore og Jonathan Rosenbaum er virkelig fremragende, og de er gode til at påpege de mange nuancer og dybder, som mange let misser, når de ser filmen.
BD-udgaven ser formidabel ud, og det har være helt fantastisk, at se den sådan her. Jeg har bestemt også meget højde tanker om "Citizen Kane", men i mine øjne er "Touch of Evil" simpelthen et rigere og mere komplekst værk.
#6889 Kruse 14 år siden
Jeg må se at få fat på den BD snarligt, og så kan jeg få taget et gensyn med både "Citizen Kane" og "Touch of Evil" på Blu-Ray :)
#6890 Kruse 14 år siden