Det at det var børn som var de centrale karakterer, samt at filmen har fokus på problemer som børn nu engang kan have, og gør brug af deres mere barnlige måde at udtrykke sig på, gjorde at jeg ikke kunne komme under huden på disse personer eller identificere mig særligt godt med dem. Dog var det nemt nok at få sympati for dem, da de har castet de helt rigtig børn til disse roller. Derfor ramte det da også hårdt, når filmen ca. en time inde i handlingen tager den drejning som den gør.
Den er generelt ganske vellavet, og byder på mere kreativitet end den gængse familiefilm, og hvis jeg skulle koge det ned til en karakter, så lander jeg nok på en 7 ud af 10.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Michael C. Hall har indtil videre klart været det skuespilsmæssige højdepunkt for mit vedkommende i serien. Men i sæson 3 er det sgu tæt på at gode gamle Jimmy Smits fuldstændig stjæler rampelyset fra ham. Under alle omstændigheder er det virkelig en fornøjelsen at se de to skuespillere over for hinanden og jeg glæder mig satme til få set hvad det hele ender med mellem de to.
Helt enig i din betragtning af Jimmy Smiths. Startede dog først alvorligt på serien i sin tid da jeg hørte om at John Litgow skulle spille med og han er forventelig også fantastisk-har dog aldrig fået set seson færdig.
Jeg har lige set de tre første afsnit af "Dexter" - Sæson 4 og er fuldstændig enig med dig ifht. John Lithgows præstation som The Trinity Killer, som for mit vedkommende også er den klammeste og mest perverse seriemorder, der indtil videre har optrådt i serien.
Ovre i den mere muntre afdeling af serien er det så modsat virkelig en klukkende morsom fornøjelse at se Dexter forsøge at integrere sig i de ny omgivelser, som han er havnet i sammen med Rita og børnene. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Det at det var børn som var de centrale karakterer, samt at filmen har fokus på problemer som børn nu engang kan have, og gør brug af deres mere barnlige måde at udtrykke sig på, gjorde at jeg ikke kunne komme under huden på disse personer eller identificere mig særligt godt med dem. Dog var det nemt nok at få sympati for dem, da de har castet de helt rigtig børn til disse roller. Derfor ramte det da også hårdt, når filmen ca. en time inde i handlingen tager den drejning som den gør.
Den er generelt ganske vellavet, og byder på mere kreativitet end den gængse familiefilm, og hvis jeg skulle koge det ned til en karakter, så lander jeg nok på en 7 ud af 10.
Fair enough. For mig hævede den sig over "familiefilm" mærkaten, men fedt at du trods alt havde en fin oplevelse :)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
#7671 Kruse 13 år siden
Det var da en ganske fin familiefilm :)
#7672 NightHawk 13 år siden
Jeg har lige set de tre første afsnit af "Dexter" - Sæson 4 og er fuldstændig enig med dig ifht. John Lithgows præstation som The Trinity Killer, som for mit vedkommende også er den klammeste og mest perverse seriemorder, der indtil videre har optrådt i serien.
Ovre i den mere muntre afdeling af serien er det så modsat virkelig en klukkende morsom fornøjelse at se Dexter forsøge at integrere sig i de ny omgivelser, som han er havnet i sammen med Rita og børnene. :)
#7673 Lord Beef Jerky 13 år siden
#7674 Collateral 13 år siden
Fair enough. For mig hævede den sig over "familiefilm" mærkaten, men fedt at du trods alt havde en fin oplevelse :)
#7675 Skeloboy 13 år siden
#7676 Collateral 13 år siden
#7677 Kruse 13 år siden
#7678 MMB 13 år siden
Spændende. Anmeld den gerne ;)
#7679 Collateral 13 år siden
Jeg har faktisk en to-pak med originalen og genindspilningen liggende. Har ikke fået set nogen af dem dog.
#7680 MOVIE1000 13 år siden