Gravatar

#8401 Kisbye 13 år siden

Foeller (8390) skrev:
Hvem herinde fra har set Idi i smotri (på engelsk Come and See), og hvad synes I om den?

EDIT: Fandt Filmz-anmeldelsen til den...

Den er god og kan klart anbefales.

Den er ikke mere rystende end det kan forventes af den slags film. Hvis du lige har set Pianisten, så skal du nok klare dig igennem uden behov for skidt-tilpas bilen.

jeg vil gå igang med dokumentaren "The Last Days"
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#8402 MOVIE1000 13 år siden

Igår så jeg Clerks for første gang.
Idag bliver det Cowboys and aliens også for første gang, og hvis jeg kan nå det Splice som også bliver for første gang :P
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#8403 Kruse 13 år siden

Jeg skal i biografen her om ca. en time og se "The Amazing Spider-Man" :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#8404 Kisbye 13 år siden

Jeg vil se Körkarlen (The Phantom Carriage) fra 1921. Filmen er lavet af Victor Sjöström, som betegnes som svensk films fader.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#8405 Richard Burton 13 år siden

#8404 Formidabel film! Absolut en af de bedste stumfilm jeg har set og ganske svær at ryste af sig bagefter. Husk og vælg det eksperimenterende lydspor, hvis du har den nye udgave.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#8406 Kisbye 13 år siden

Går ud fra du mener KTL's Dronemetal soundtrack. Det var måske nok rimlig tungt i længden, men gav også helt klart meget til uhyggen.

Det var helt klart en god film. Var meget imponeret over dobbelteksponeringseffekten, som nærmest gav filmen en ekstra dimension og den komplekse fortællerstil, med flashbacks inde i flashbacks, som dog ikke blev mere kompleks end man sagtens kunne følge med.

Er helt vild med de her stumfilm gyser klassikere. Kan også anbefale Dreyers Vampyr. Den er også både spooky og teknisk godt lavet.
Gravatar

#8407 Benway 13 år siden

Både Körkarlen og Vampyr er fantastiske. Stumfilmsgysere er klasse. Faktisk er stumfilm i det hele taget klasse. Det der med tale til film er et blot et fjollet modefænomen, som går over med tiden. ;)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#8408 Richard Burton 13 år siden

#8405 Ja det var KTL's soundtrack. Når man hører alternativet bagefter, ryger intensiteten lige en tur :)

#8407 Enig! Alt efter sepia og tint er døgnfluer!
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#8409 Kruse 13 år siden

I aften bliver det nok til "Moneyball" på BD :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#8410 MOVIE1000 13 år siden

Clerks II og Immortals 3D
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.

Skriv ny kommentar: