Gravatar

#9921 Skeloboy 12 år siden

Skeloboy (9920) skrev:
Threat - en undergrunds, gorilla, no-budget film om straight-edge hardcore miljøet...

Næh...skulle jeg ikke. Kan ikke får computeren til at virke med mine høretelefoner...
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#9922 Wangsgaard 12 år siden

Vi forsætter med The empire strikes back
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#9923 Kruse 12 år siden

Falling Down
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#9924 Batsy 12 år siden

Gensyn med Coriolanus
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#9925 Kruse 12 år siden

I aften bliver det til "This Must Be the Place" på BD.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#9926 Benway 12 år siden

Kruse (9925) skrev:
I aften bliver det til "This Must Be the Place" på BD.

Den fik vist en lidt behersket modtagelse, så vidt jeg husker, men jeg synes faktisk den ganske fremragende. Europæere er og bliver bare bedre til at indfange USA end de indfødte. Og så er David Byrne-scene med titelsangen ren magi. :)

Skal selv se "The Perks of Being a Wallflower".
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#9927 MMB 12 år siden

Benway (9926) skrev:
Europæere er og bliver bare bedre til at indfange USA end de indfødte.

Må man have lov til at spørge, hvilket grundlag du har for at bedømme dette?
Gravatar

#9928 Benway 12 år siden

Foeller (9927) skrev:
Må man have lov til at spørge, hvilket grundlag du har for at bedømme dette?

I videnskabeligt henseende? :) Det var selvsagt ikke et forsøg på at sige noget eviggyldigt, men jeg føler, at de ofte har en evne til at indfange Amerikas mangfoldighed på en måde som amerikanerne selv sædvanligvis ikke kan. Måske fordi de tager et skridt bagud og ser det hele lidt udefra.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#9929 MMB 12 år siden

Benway (9928) skrev:
I videnskabeligt henseende? :) Det var selvsagt ikke et forsøg på at sige noget eviggyldigt, men jeg føler, at de ofte har en evne til at indfange Amerikas mangfoldighed på en måde som amerikanerne selv sædvanligvis ikke kan. Måske fordi de tager et skridt bagud og ser det hele lidt udefra.

Nej, ikke videnskabeligt. Jeg tænkte bare, at du måske havde boet i USA eller lignende.
For som dansker synes jeg, det er svært at vurdere, hvilke film der indfanger USA, og hvilke der ikke gør. For vores oplevelse af USA har vi jo fået via film, tv, bøger og måske nogle kortere rejser dertil. Vi kan måske vurdere, hvilke film der stemmer overens med vores danske opfattelse af USA, men om denne opfattelse så også stemmer overens med en virkelighed, som amerikanerne kan identificere sig med, er jo en hel anden snak.

Jeg ved ikke, om du kan følge mig? :)
Gravatar

#9930 Steffan Rasmussen 12 år siden

Benway (9926) skrev:
Og så er David Byrne-scene med titelsangen ren magi. :)

+1
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.

Skriv ny kommentar: