Jo, men det problematiserer det ret meget for dem, der ikke har DVD-afspiller i deres computer, ik'?
Jeg har en bærbar med et cd-rom drev - burde nok få investeret i en ny computer, men ikke desto mindre er jeg blandt dem, der af logiske årsager ikke "kan holde sig til framegrabs" - sorry.
Desuden kan jeg ikke helt se problemet, filmen blev da gættet - hurtigt endda!
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Der er millioner af dvd-reviews rundt omkring på nettet, masser af screencaps, billeder osv - der fanger filmen lidt bedre.
Jeg sad da nogen tid og funderede over det billede, men kunne ikke komme i tanke om en film med Sam Neill i S/H.
Hvis man ikke lige umiddelbart kan gætte filmen, så sidder man da og kigger lidt på hvad det så kan være, ved hjælp af farver, stil, filtre osv-. look generelt - så man f.eks kan datere den, eller genkende stilen.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Nu var min post ikke rettet direkte mod dit billede. Men det undrer mig at du ikke kan se problemet. Hvis vi ligesom ser igennem fingrene på den nævnte regl, er der jo ikke nogen grænser for hvad man kan ændre billedet til.
De billeder man finder på nettet kunne f.eks. være promotion-billeder fra en film. D.v.s. de stammer ikke nødvendigvis fra filmen (men dog fra produktionen). Derfor er det ikke sikkert at de beskriver noget som er med i filmen. Det kunne også være postproduktions billeder... f.eks. billeder af bluescreen. Eller indscannede billeder fra et magasin i dårlig kvalitet. De billeder man fra et studiet nogen gange udsender, er taget af en fotograf på film-settet. Derfor har de ikke nødvendigvis den stemning, det look, den scene eller den synsvinkel der findes i den endelige film.
Derfor synes jeg det er vigtigt at holde sig til kilden... altså selve filmen.
Jeg kan godt se at det er svært at lave et framegrab, hvis man ikke har et dvd-drev i sin computer, men hvis man endelig skulle få fat i et framegrab, så kender man sikkert nogen der vil hjælpe én eller steder på nettet (f.eks. i anmeldelser) hvor man kan finde dem.
#128: min post var heller ikke specielt møntet på dit billede, der har været andre af tvivlsom kvalitet, der faktisk har lignet noget der har været indscannet.
#129: enig, men det er ikke min konkurrence, så opfinderen må vel bestemme :)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
#121 evermind 20 år siden
In the Mouth of Madness?
#122 Yoda 20 år siden
Jepper :-)
#123 filmz-vassago 20 år siden
#124 Yoda 20 år siden
#125 Corgan 20 år siden
Hmm... er jeg eneste der synes at vi skal holde os til framegrabs fra film?
Ellers synes jeg ikke rigtigt at reglen med at "Billeder skal postes som de er taget fra kilden, uden manipulation" giver nogen mening.
De fleste der er på dette forum og gætter i denne tråd har jo min. 20 film på hylden, så der burde være nok at vælge imellem.
#126 Yoda 20 år siden
Jeg har en bærbar med et cd-rom drev - burde nok få investeret i en ny computer, men ikke desto mindre er jeg blandt dem, der af logiske årsager ikke "kan holde sig til framegrabs" - sorry.
Desuden kan jeg ikke helt se problemet, filmen blev da gættet - hurtigt endda!
#127 filmz-vassago 20 år siden
Jeg sad da nogen tid og funderede over det billede, men kunne ikke komme i tanke om en film med Sam Neill i S/H.
Hvis man ikke lige umiddelbart kan gætte filmen, så sidder man da og kigger lidt på hvad det så kan være, ved hjælp af farver, stil, filtre osv-. look generelt - så man f.eks kan datere den, eller genkende stilen.
#128 Yoda 20 år siden
#129 Corgan 20 år siden
Nu var min post ikke rettet direkte mod dit billede.
Men det undrer mig at du ikke kan se problemet. Hvis vi ligesom ser igennem fingrene på den nævnte regl, er der jo ikke nogen grænser for hvad man kan ændre billedet til.
De billeder man finder på nettet kunne f.eks. være promotion-billeder fra en film. D.v.s. de stammer ikke nødvendigvis fra filmen (men dog fra produktionen). Derfor er det ikke sikkert at de beskriver noget som er med i filmen. Det kunne også være postproduktions billeder... f.eks. billeder af bluescreen. Eller indscannede billeder fra et magasin i dårlig kvalitet.
De billeder man fra et studiet nogen gange udsender, er taget af en fotograf på film-settet. Derfor har de ikke nødvendigvis den stemning, det look, den scene eller den synsvinkel der findes i den endelige film.
Derfor synes jeg det er vigtigt at holde sig til kilden... altså selve filmen.
Jeg kan godt se at det er svært at lave et framegrab, hvis man ikke har et dvd-drev i sin computer, men hvis man endelig skulle få fat i et framegrab, så kender man sikkert nogen der vil hjælpe én eller steder på nettet (f.eks. i anmeldelser) hvor man kan finde dem.
#130 filmz-vassago 20 år siden
#129: enig, men det er ikke min konkurrence, så opfinderen må vel bestemme :)