Gravatar

#31 tiany 12 år siden

wimmie (24) skrev:
Når (nogle) sjællændere udtaler ordet billeder "bedler" (med blødt 'd')

Eller når de udtaler ordet camping... Så udtal det dog på dansk
Valar morghulis
Gravatar

#32 Highland Park 12 år siden

Dolce Galluci (21) skrev:
"...var jeg lige ved at sige" - for så ikke at nævne, hvad de egentlig ville have sagt, som jo egentlig var det de gerne ville sige!?!
Jeg er vant til, at folk netop siger det alligevel, hvilket kun gør udsagnet mere absurd.
Desværre har jeg selv en dårlig vane med at sige det ind imellem og får røde knopper hver eneste gang det sker.

#18: Ja, jeg kan også godt lide "hvorom alting er".
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#33 The Insider 12 år siden

Oh yes, lidt ligesom dem, der konstant siger "hvad er det nu, det hedder", uden at de nogensinde er i tvivl om, hvad det egentlig er, som "det" hedder.
War. War never changes.
Gravatar

#34 Highland Park 12 år siden

Ak ja... Jeg forestiller mig, at de udsagn har samme funktion som "øh" og lign., dvs. at trække tiden ud mens hjernen arbejder på højtryk (sikkert med et eller andet irrelevant).
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#35 chandler75 12 år siden

Jeg er heller ikke vild med "Det er jo det" - selvom jeg også må tage mig selv i at bruge det af og til.

Jeg har desuden en dårlig vane med at sige "Er det rigtigt?" som reaktion på ting, folk siger.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#36 wimmie 12 år siden

The Insider (33) skrev:
Oh yes, lidt ligesom dem, der konstant siger "hvad er det nu, det hedder", uden at de nogensinde er i tvivl om, hvad det egentlig er, som "det" hedder.

Highland Park (34) skrev:
Ak ja... Jeg forestiller mig, at de udsagn har samme funktion som "øh" og lign., dvs. at trække tiden ud mens hjernen arbejder på højtryk (sikkert med et eller andet irrelevant).

Disse ting kan nu godt bunde i handicap, hvor man er nødt til det...
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#37 The Insider 12 år siden

Stensikkert! Jeg har ikke noget imod sætningen som sådan, men en jeg i sin tid gik i skole med, brugte sætningen 2-3 gange i minuttet uden nogensinde at være i tvivl om, hvad sætningen skulle efterfølges af. Men i det mindste var han fynbo og kunne derfor udtale både "brunsviger" og "bremse" korrekt!
War. War never changes.
Gravatar

#38 Richard Burton 12 år siden

Sådan er det jo
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#39 The Insider 12 år siden

Det kan også irritere mig, at sportskommentatorer har ingen forstand på forskellen på sin og hans. Jeg ved godt, det ikke altid er vildt let, men de gør det konsekvent forkert.
War. War never changes.
Gravatar

#40 davenport 12 år siden

Nå, ja.. App. fodbold, så irriterer det mig HELT vildt når der bliver sagt "En Christian Poulsen" (Ikke Povlsen, men det der "en")
Det lyder så dumt!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!

Skriv ny kommentar: