Gravatar

#51 davenport 19 år siden

Jon - lol "..har også penge.." ;D
Det skulle vi såmænd nok finde ud af i den globaliserede verden.

Others - Det skal være .com (international HP)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#52 stefsims 19 år siden

mypetspace.com
That movie has warped my fragile little mind.

#53 19 år siden

Davenport: Der er kun ganske få eksempler på vellykkede sites med brugerbetaling. De to mest kendte er dba.dk og dating.dk

Mange har prøvet det og fejlet.
Gravatar

#54 filmz-netrom1 19 år siden

#45 Hej davenport, jeg tror det er vigtigt at du virklig intressere dig for det, du vil laver en hjemme side om, ellers skal du sætte dig ind i rigtig mange ting, som du ikke ved noget om og som ikke intressere dig. Til at starte med, vil alle indlæg sikkert skulle skrives af folkene bag. Der skal være noget godt indhold for at du kan skaffe raklame kronner.

Jeg tvivler på at iden er så guldrandet som du tror, og der skal helt sikkert ligges en masse arbejde i sådan en hjemmeside. Men på den anden side så hvis det lykkes så kan man måske komme til at leve af at skulle trykke ok til nyhedder. Og det kan man jo ligeså godt gøre fra spanien.

Du kunne jo starte med at høre filmz hvad de skal have for en kopi af deres site. Eller du kan starte dit eget,,, prøv at se på: www.postnuke.com
Der kan du starte sådan et site helt uden at skulle lave noget kode selv.

MvH Netrom1
Gravatar

#55 davenport 19 år siden

Mange tak alle sammen. (det var vidst på tide at få det sagt ;)

Nu skal det lige indskydes, at jeg da interessere mig for dyr, til en vis grad. Jeg har en norsk skovkat (snart 2) og et stort akvarie, så det er ikke fremmed for mig.
(Jeg lider bare af fugle-fobi, men det er så en anden sag!)

Den idé med Spanien lyder slet ikke så slem ;)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!

#56 19 år siden

Davenport: Du skal vide, at hvis brugerne skal have mulighed for at uploade fotos m.v., så skal du have en fuldstændig sindsvag serverkapacitet. Den normale måde at gøre dette på, er at indgå et samarbejde med en udbyder af hjemmesider (a la 1-2-3-hjemmeside-konceptet), og så via sit forum-site give brugerne et godt tilbud hos denne tredjemandudbyder. Brugerne kan så oprette et site dér og linke til det fra deres profil hos dig eller via fora-tråde. Du kan måske endog får tredjemanden til at skyde lidt mønt i dit foretagende, idet han har udsigt til nye kunder.

Der er mange andre ting du skal tænke på:

Etik: Skal enhver lægmand kunne komme med et indlæg, om hvordan man kurerer en mavakatar hos en pungrotte?

Hvis du har fri brugeropretning af tråde, så vil du nødvendigvis ramme ind i destruktive typer, der hærger dit forum. Eller endnu værre: Perverse (sodomi) - ikke så heldigt, når Nina på 10 år er inde og se efter trends til sin cocker spaniel. Den slags 'uhed' er jo almindeligt på nettet, men her er det altså pludseligt dit eget site, hvor det foregår! Her på filmz.dk er der en mget god selvjustits, og det er sjældent at administrator må slette indlæg. Det er dog ikke sikkert, at du er lige så heldig.

Der skal laves en tommetyk mockup-beskrivelse af, hvordan dit site skal agere, inden man overhovedet går i gang med at programmere det. (Man kan dog købe sig til en grundskabelon.)

Der er måske 1 mio. kæledyrshusstande i DK - eller mere. Hvis du går ind på Danmarks Statistiks site, vil du imidl. se, at det typiske kæledyr er hos en familie og ikke hos en single/pensionist. Har den typiske børnefamilie tid til at dvæle i et forum dagligt, eller bruger de tiden på at skifte ble og gå tur med hunden (Det er næppe film-nørder som os, der hænger ud i 1 time om dagen). Og hvis de gør: Vil de så betale for det? Som jeg skrev ovenfor: Der er FÅ vellykkede eksempler på brugerbetaling. Dyrk noget grundig sttistik-læsning!

Brugerbetaling kan KUN blive en succes, hvis du har noget, som folk er DESPARATE for at få. Dating.dk har de desperate singlers mulige livsledsager (hmm...). Dba.dk har det telefonnummer, som du SKAL bruge, hvis du vil købe et eller andet. Hvis der findes et gratis alternativ, så vælger folk det i stedet - også selvom det er dårligere!

Jeg kunne blive ved...

Det er ikke for at tage modet fra dig, tværtimod. Du skal dog nok lige vende den med en kyndig i forretningsplaner, marketing m.v.

Good luck herfra ;o)

Så glemmer jeg lige din drilske kommentar omkring penge :-) Du vil nok erfare, at det kræver sit at overbevise div. investorer / sponsorer, idet de fleste budgetansvarlige dagligt skam-bombarderes med alskens gode ideer.

Good luck igen! :-))

Skriv ny kommentar: