Gravatar

#21 filmz-ataris 21 år siden

#1 -

Jeg har det præcist modsat mht. Kill Bill vol. 1. Jeg har set den utallige gange indtil videre og er endnu ikke blevet træt af den. :)
still cuckoo for cocoa puffs
Gravatar

#22 Skobbolop 21 år siden

#1 jeg forstår ikke rigtig hvad du mener.. der er efter min mening forskel på film der bliver gamle, og film der ikke er værd at se flere gange..

#20 om jeg fatter hvordan den har fået 8,1 på imdb..

#23 filmz-jonkey 21 år siden

Jeg er her for nylig blevet meget glad for film, og kan godt lige at købe dem på DVD, så jeg ville bare vide om der var nogle film som jeg skulle undgå.
"Show me the way to go home, Show me the way to go home, im tired and I want to go to bed. I had a little drink about an hour ago and It went right t
Gravatar

#24 evermind 21 år siden

#22: Ja, man undrer sig... jeg læste også en guide til bedste gyser- og science fiction-dvd'er i Empire, hvor den havde scoret 5 af 5 mulige! Okay, det kan da godt være, at den har haft betydning for den måde, man siden hen har lavet film på, but really... :S

Kan ikke lade være med at få den mistanke, at der findes en masse mennesker derude, som føler sig enormt lærde, når de pinedød priser en film, der nu engang ER blevet anerkendt som klassiker.

#23: "House of the Dead"... og tag den advarsel fra en gut, som ellers er helt pjattet med zombier! ;)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#25 Skobbolop 21 år siden

#24 og det er ikke den eneste "klassiker" jeg har det sådan med.. nogle af de gamle film på imdb får jo en voldsomt høj rating efter min mening, og selvom jeg prøver at se dem med et åbent sind, så skuffer de mig gang på gang...

#23 what?

#26 evermind 21 år siden

#25: Samme her. Når jeg eksempelvis oplever mange referencer til en bestemt film rundt omkring, får jeg selvfølgelig lyst til at se, hvad al snakken - sommetider sågar hysteriet - går ud på, og mange gange sidder jeg virkelig med en "var det bare dét?"-oplevelse bagefter.

I nogle tilfælde kan jeg bagefter tænke, at det måske er fordi disse begejstrede stemmer har set filmen langt tidligere i deres liv og derfor har knyttet sig til den på en anden måde end jeg, der først har set den senere. Vi har sikkert alle sammen film, vi er vokset op med, og som i kraft af dette har en ekstra betydning for os.

Selvfølgelig findes der sikkert en masse mennesker, som kan lide disse film af et ærligt hjerte. Men på den anden side: Snobberiet trives da utvivlsomt i bedste velgående. Også når der opstår disse 'universelle sandheder' om film, der bare er dårlige, if you know... ;)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#27 evermind 21 år siden

Hov, kom lige til at gentage mig selv, så... jeg valgte at rette det ene indlæg og skrive dette i stedet. :P
Gravatar

#28 lasse78 21 år siden

hvad er det for noget vås. Musik bliver da ALDRIG for gammelt og ikke vil lyttes til. Hvis det virker, så holder det for evigt. Det er bare den moderne MTV kultur som styrer minus og holder minus. Om ti år er der ingen der gider tænke på britney mere (for det holder ikke) men til gængæld vil Queen stadig huskes, selv om 20 år (for det holder) Det er det samme med film, der er mange der bare er fyld blandt den RIGTIGE kunst (respect for det)
http://lasseelkjaer.dk/
Gravatar

#29 filmz-Bruce 21 år siden

Nosferatu synes jeg stadig er god. Jeg er enig med de som synes det er en klassiker. Så Dracula med Gary Oldman forleden. Flot film, fantastiske farver, men den sort/hvide stemning i Nosferatu og Nosferatu selv finder jeg meget mere skræmmende. På mig virker mange af de langsomme scener stadig hårrejsende idag, tror det har noget at gøre med at lade sig sive ind i atmosfæren. En 8'er for mig på IMDB. Desuden er Dafoe fantastisk i Shadow of the vampire.

Husk at se DENNE version af Nosferatu:
Nosferatu S.E.

Solaris med George Clooney og Abel Ferrera film (undtagen Bad Lieutenant), de har en lav replay værdi for mig. Fortryder overhovedet jeg så dem.

Singin' in the Rain....marvelous film, kan jeg se igen og igen og igen og igen og igen...
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#30 dyg 21 år siden

#28 - Som jeg har forstået det, så har det ikke noget med alder at gøre. Men ren og skær hvor stor en gensyns/genhørsværdi filmen/musikken har. Queen har også lavet musik, der hurtigere bliver kedeligt end andet (og det er endda noget af det nyere, der hurtigere bliver "gammelt" end meget af deres ældre musik).
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind

Skriv ny kommentar: