O' Fortuna er pææænt langt fra hvad Davenport efterspørger vil jeg mene.
Grieg er dog et godt bud. Det var den første jeg tænkte på sammen med barber selvom det ikke er helt så positivt og afslappende... specielt klimaks :) Men fantastisk musik det er det!
#12 Ja den er guf :) Mht SACD så er de bedste mainstream titler Brothers in Arms, Jeff Becks War of the Worlds, Dark Side of the Moon, Roxy Music Avalon, Depeche Mode Violator og Diana Krall SACD'ere.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Problemet med klassisk musik, synes jeg, er at det er sindsygt svært at finde de gode indspilninger. Der er jo åndsvagt mange indspilninger, alle med forskellige musikere, fortolkninger o.s.v.
Et godt råd: Vælg ud fra orkestrene og dirigenterne!
F.eks. er alle de indspilninger Herbert von Karajan lavede, altid i absolut topklasse. Det er Karajan's og orkestret Berliner Filharmonikerne's udgave af Donau-valsen, du hører i 'Rumrejsen 2001'.
Desuden kan jeg varmt anbefale de fleste indspilninger lavet af orkestret Academy of St. Martin-in-the-Fields, dirigeret af Sir Neville Marriner. Det er f.eks. dette orkester der har indspillet næsten al musikken til Milos Forman's film 'Amadeus'.
Deutsche Grammophon og Naxos er et par kvalitetselskaber, som har et kæmpe udvalg af klassisk musik med tusindvis af lydklip, så man kan pejle sig ind på hvad man kan lide.
#11 The Insider 17 år siden
#12 filmz-Kadann 17 år siden
Den boks må jeg vist se lidt nærmere på, nu da jeg kan afspille SACD. :)
#13 Patriarch 17 år siden
Grieg er dog et godt bud. Det var den første jeg tænkte på sammen med barber selvom det ikke er helt så positivt og afslappende... specielt klimaks :) Men fantastisk musik det er det!
#14 filmz-Bruce 17 år siden
#15 filmz-Kadann 17 år siden
Well, problemet er lidt at det er begrænset hvor mange af dem, der har min interesse, bortset fra "War of the Worlds". :)
Så klassisk ville være rart at kunne hoppe på.
#16 Skeloboy 17 år siden
#17 filmz-Bruce 17 år siden
#18 BN 17 år siden
Et godt råd: Vælg ud fra orkestrene og dirigenterne!
F.eks. er alle de indspilninger Herbert von Karajan lavede, altid i absolut topklasse. Det er Karajan's og orkestret Berliner Filharmonikerne's udgave af Donau-valsen, du hører i 'Rumrejsen 2001'.
Desuden kan jeg varmt anbefale de fleste indspilninger lavet af orkestret Academy of St. Martin-in-the-Fields, dirigeret af Sir Neville Marriner. Det er f.eks. dette orkester der har indspillet næsten al musikken til Milos Forman's film 'Amadeus'.
#19 Michael Andersen 17 år siden
#20 duuk74 17 år siden