Gravatar

#11 Bony 18 år siden

#10 - Så er vi enige.. :)

Jeg er personligt meget imod disse kopier. Kunne ikke engang finde på at låne en kopi og så bare se den.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#12 HonoDelLoce 18 år siden

Jeg troede faktisk førhen, at det var et spørgsmål om.. Modenhed? om man vil.. Men det er det i forgangne års tid gået op for mig, at i takt med, at dvd-brændere og brændbare dvd-skiver til omkring 1,5kr/stk er blevet hvermandseje, så er trenden for at brænde/købe piratkopier desværre gået i den helt forkerte retning, hvor alle typer mennesker jo faktisk bruger ulovlige kopier mere end originaler.. Og selv for folk uden kendskab til warez-verden er det jo blevet for nemt, at gå i blockbuster og leje en dvd, tage den med hjem og brænde, og wupsi - helt ny film til 42kr.. 43,5 inkl skiven..

Det er en synd og skam, er det, især fordi det underminerer økonomien i film-branchen - og selvom vi alle ved, at de store produktionsselskaber ingen nød lider, så vil det unægteligt gå ud over de små, smalle produktioner først, da selskaberne mere vil stile efter sikre kasse-succeser for at holde indtjeningen oppe..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#13 filmz-Scarface 18 år siden

Synes nu Grindhouse var mega fed, trods den smågrumsede kvalitet, billedet havde. ;)
Oasis' nye album "Dig Out Your Soul" ude i oktober 2008
Gravatar

#14 elwood 18 år siden

Pensonister herude gør meget i smallfilms pirat kopiering, de har LOTR (ja de er lidt bagude) fordelt på 14 ruller.

Og on topic igen, de eneste pirater jeg kan ha respekt for er dem ude på havet Arvvv!

8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#15 frahm-2 18 år siden

Lad mig først sige at jeg naturligvis er meget enig i hvad der er blevet sagt. Jeg vil dog gerne komme med en enkelt tilføjelse. Jeg bor i London hvor pirat DVDer er noget man bliver tilbudt på gaden minimum en gang om ugen. Der er også mange der har pirat DVDer. De har sjældent mange, men nogle har købt dem inden det blev kendt at det var ulovligt. Jeg har set nogle pirat DVD'er (selvom jeg ingen ejer) og kvaliteten kan altså være næsten ligeså god som originalerne (men også kun næsten). Det med at de er optaget fra bagerste række i en biograf er en myte. Det er kun tilfældet med ca. 10%, resten er screeningskopier eller DVD'er der er blevet stjålet fra en fabrik og derefter kopieret. Desværre vil det sige at holdningen til piratkopier også ændre sig. Jeg oplevede i den forbindelse noget der gjorde mig virkelig irriteret. Jeg stod i en biograffoyer. Det var et multiplex i forstaden af London. Mens jeg står der overhører jeg en samtale mellem to forældre og deres søn. Sønnen står og taler om at han godt kunne tænke sig at se Harry Potter. Et sted inde i samtalen nævner sønnen at han har set den på pirat DVD på gaden, hvorefter faderen siger at så kan vi jo ligesågodt købe piratkopien. Moderen gør ham derefter opmærksom på at det er ulovligt, hvorefter faderen, næsten arrigt siger "who cares". Hvis ikke min mor (som er på besøg i øjeblikket) havde stået ved siden af mig, havde jeg sandsynligvis sagt et eller andet til denne mand. Jeg var meget chokeret over at man kan sætte sådan et eksempel for sit barn.
...det var så en lille historie fra det virkelige liv. Jeg undskylder længden.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#16 filmz-Scarface 18 år siden

Det var godt. Tak, frahm-2! ;)
Oasis' nye album "Dig Out Your Soul" ude i oktober 2008

Skriv ny kommentar: