Hvis du skal have kvalitet for små penge, så er der ingen tvivl om at Concept er en fremragende serie. :) Der er dog meget stor forskel på de forskellige gulvhøjttalere i serien, så lyt lyt lyt, selvom jeg har hørt at Concept 6 er en glimrende højttaler.
Helt bestemt. :) Det er også derfor jeg ikke har planer om surround lige foreløbig, alene købet af ny dvd-afspiller og en surroundreceiver ville stå mig i omkring 6000-7000 kr., dertil kommer resten af højttalerne i samme serie som ville stå mig i små 13.000, hvis jeg "bare" skulle have 5.1-lyd.. og så lige måske 2000 til kabler.
Så, derfor holder jeg mig til stereo et stykke tid fremover. :)
Det kommer så helt an på hvad du vil gå efter. :) Dali er dansk, så det finder du ikke billigere i nabolandende, men du kan helt sikkert finde andre gode mærker i tyskland.
Jeg ville umiddelbart ikke købe Cerwin-Vega til et allround/film setup. Kun hvis jeg havde en lille DJ-pult og skulle spille noget meget høj musik med masser af bas... :-) Det kan godt være at man også godt vil kunne føle bassen når man ser film, men synes bare at de mange andre lyddetajler også fortjener at blive kælet for! :-D
Men det er jo bare min (fordomsfulde?) mening om Cerwin-Vega... :-)
#11 gi-jones 20 år siden
#12 filmz-Kadann 20 år siden
Hvis du skal have kvalitet for små penge, så er der ingen tvivl om at Concept er en fremragende serie. :) Der er dog meget stor forskel på de forskellige gulvhøjttalere i serien, så lyt lyt lyt, selvom jeg har hørt at Concept 6 er en glimrende højttaler.
Som det måske er gået op for dig, så har jeg også selv Dali, dog Dali Ikon 6: http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler...
Og det, er en højttaler der sparker mås. :)
#13 gi-jones 20 år siden
#14 filmz-Kadann 20 år siden
Helt bestemt. :) Det er også derfor jeg ikke har planer om surround lige foreløbig, alene købet af ny dvd-afspiller og en surroundreceiver ville stå mig i omkring 6000-7000 kr., dertil kommer resten af højttalerne i samme serie som ville stå mig i små 13.000, hvis jeg "bare" skulle have 5.1-lyd.. og så lige måske 2000 til kabler.
Så, derfor holder jeg mig til stereo et stykke tid fremover. :)
#15 McPeter 20 år siden
Hvad har du af forstærker mv? Bare for at twiste tråden lidt (sorry sorry!) :-)
#16 filmz-Kadann 20 år siden
En Denon DRA-1000. :) Ikke en voldsomt dyr sag, men den klarer jobbet rigtigt godt.
#17 filmz-sparrowed 20 år siden
Medmindre der er en tysk hjemmeside (foruden technikdirekt.de) hvor man kunne købe en kraftig og billig subwoofer.
#18 filmz-Kadann 20 år siden
#19 filmz-sparrowed 20 år siden
http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler...
#20 McPeter 20 år siden
Det kan godt være at man også godt vil kunne føle bassen når man ser film, men synes bare at de mange andre lyddetajler også fortjener at blive kælet for! :-D
Men det er jo bare min (fordomsfulde?) mening om Cerwin-Vega... :-)