Gravatar

#11 Yoda 18 år siden

Hvis man ikke skal knaldes i tolden, skal man holde sig på omkring 165 kroner - det er beløbsgrænsen for handel med ikke EU-lande. Dette betyder, at man er i en potentiel risikogruppe, hvis man handler for mere.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=92039&vId=0
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#12 filmz-Le Samouraï 18 år siden

Mja, de 165kr er for at undgå toldafgiften. Men man bliver jo stadigvæk knaldet for den danske moms (og dermed postens ublu opkrævningsgebyr)u. Hvis man vil være helt sikker, så skal man holde sig under 80kr, der er bagatelgrænsen for momsopkrævning.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#13 davenport 18 år siden

...ja og posthuset, eller hvem der nu skal "anmelde" pakken.

Er det der det sker? For jeg tror da aldrig købmanden i Sdr. Stenderup ville kaste sig ud i den slags, ensige ved at de skal..

Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#14 filmz-Le Samouraï 18 år siden

Nej, det er det regionale Post DK toldcenter, der tjekker efter og evt. stiller krav om betaling. Det lokale postvæsen sørger ikke for andet end at opkræve de penge, som toldcentret har bestemt, det koster for at få pakken udleveret.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#15 filmz-vassago 18 år siden

Men er det ikke kun stikprøve i det regionale Post DK toldcenter, og så derefter posthuset der endnu engang kan holde den tilbage til der er betalt moms-told? Eller kan de slet ikke blande sig når den er røget igennem nåleøjet.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#16 filmz-Le Samouraï 18 år siden

Jeg tror slet ikke, at det normale posthus har myndighed til at blande sig i fortoldningen. Mig bekendt er det kun toldcentrene, der må udføre den opgave (i et samarbejde ml. Told og Skat og Post DK).
Gravatar

#17 filmz-vassago 18 år siden

Jeg må bare være meget heldig, jeg har i hvert fald 250+ pakker over bagatelgrænsen, og ikke én er taget i tolden :)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock

Skriv ny kommentar: