#13 DET kan vi!!! Men der var trods alt 13 Tzameti, El Aura, Batman Begins, Caché, Capote, Cinderella Man, Constant Gardener, Bittersweet Life, De battre mon coeur s'est arrêté, The Descent, Good Night and Good Luck, History of Violence, Hooligans, Joyeux Noël, Crying Fist, Kiss Kiss Bang Bang, The Matador, Munich, Pride & Prejudice, The Proposition, Serenity, Shooting Dogs, Sin City, Sophie Scholl, Thank You for Smoking, The Three Burials of Melquiades Estrada og Walk the Line :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Et dårligt film år og et dårligt Oscar år har intet med hinanden at gøre - Oscar kommiteen har gang på gang vist at de sagtens kan give en "best picture" oscar til en middelmådig film i et godt film år. Det er altid spænende at gætte på Oscarvinderne, men det er har næsten aldrig noget at gøre med årets bedste film.
#15 Det har du fuldstændig ret i, og jeg vil da også give Bruce ret i, at en pæn del af de film han nævner, er bedre en Crash, og yderligere, at der en del af de nævnte film, som jeg ikke har set endnu -- dvs. min holdning er ikke helt objektiv -- men jeg føler nu afligevel, at Crash var den bedste film, af dem der var nomineret det år til oscaren. Yderligere, tiltrods for en fin mængde kvalitetsfilm, vil jeg afligevel konkludere -- udelukkende subjektivt --, at hverken oscar- såvel som FILMåret, var et af de bedre:)
Everything begins and ends at exactly the right time and place.
#15 Sådan noget vås. Det er altid bedste film, der vinder prisen. 1994: Forrest Gump bedste film, jo tak! Ingen kan huske Pulp Fiction eller Shawshank Redemption. 1995: Braveheart, her har alle også glemt Se7en eller Usual Suspects. 1941: Ingen husker Citizen Kane, men alle har jo set How Green was My Valley. Man kunne blive ved!
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
#17 Hov hov! How Green was My Valley er en storslået John Ford klassiker, meget dyster. Al ære og respekt for Citizen Kane, som har sat et betydeligt større fodaftryk på filmhistorien og med god grund. Men How Green Was My Valley holder niveauet og vandt også 5 Oscars :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Bruce, lad mig lige påminde dig om vores nuværende dogme - let's agree to disagree - før jeg siger dette: 'How Green was My Valley' visner i forhold til 'Citizen Kane'...:) Men det gør Ford nu ikke, i forhold til Welles - på parpiret, i hvert tilfælde;)
Everything begins and ends at exactly the right time and place.
#11 filmz-keyser 18 år siden
Desuden, de ikke engelsk-sprogede film, har jo en seperat kategori for sig selv:)
#12 filmz-Bruce 18 år siden
#13 filmz-keyser 18 år siden
Men at det generelt var et dårlig filmår, kan vi vel godt blive enig om, ikke?
#14 filmz-Bruce 18 år siden
#15 jessup 18 år siden
#16 filmz-keyser 18 år siden
#17 chuck 18 år siden
#18 jessup 18 år siden
#19 filmz-Bruce 18 år siden
#20 filmz-keyser 18 år siden
Men det gør Ford nu ikke, i forhold til Welles - på parpiret, i hvert tilfælde;)