#15 - Nej, omvendt, ud fra et rent økonomisk perspektiv: Det som ikke alle kan forstå, gider også kun få at se!
Der kan da ikke være den store tvivl om, at det er bevæggrundene bagved beslutningen. Det giver marketingsmæssigt god mening. Noget andet er så det kunstneriske.
Jeg forsvarer i øvrigt ikke beslutningen om at dele dem. Jeg ville også have foretrukket at se filmen, som den var tænkt. Men det er forkert at tro, at producenterne ødelægger filmens muligheder for økonomisk succes ved at dele den i to.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Det økonomisk fornuftige i deres beslutning er der ingen tvivl om. Men det er også fornuftigt - ud fra et økonomisk synspunkt - for Regnar Grasten at lave "Anja og Viktor"-film, indtil de ikke længere giver overskud.
Men det bliver filmene ikke en kæft bedre af! (Hvis han så bare brugte overskuddet til at lave noget med kunstnerisk lødighed...)
#20: Det var rocker irriterende at blive smidt tilbage i menuen midt i filmen. Jeg er glad for at jeg købte den udgave med begge versioner på. Så interessante var de ekstra scener sgu heller ikke.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Hmm, ja det virker pænt weird, at de ikke bare kan vise dem i normal rækkefølge. Det fatter man jo ikke lige noget af. Nå, men jeg glæder mig da til arrangementet alligevel. Har heldigvis via min insider man, (læs woman) sikret billetter til d. 17. Juli.
Det skal sgu nok blive ret sjovt, trods alt. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Whole early, så er jeg nået til det punkt, hvor jeg er ligeglad. Det skete, da jeg så Death Proof og elskede den!
Den samlede udgave er jo i virkeligheden en nedklippet udgave. Og så kan det godt være, at "konceptet" går af fløjten, når man deler filmene, men i hvert fald Tarantinos film kan sagtens stå alene som værk. Et koncept alene skaber ikke en film.
Og hvis den samlede udgave betyder, at jeg skulle ofre Vanessa Ferlitos lapdance i Death Proof, så takker jeg nej :-)Den ville jeg ikke undvære.
Men jeg er der dælme den 17. juli. En chance for at se Death Proof igen samt at få Planet Terror at se. Tror den bliver forrykt og forrygende.
Og hvad angår Sin City, så var den uklippede udgave jo ikke tænkt som en sammenhængende film. Den film, vi så i biografen var den færdige film. Der er tale om kortfilm, som man kan se næsten som en tv-serie. Ligeledes er de uklippede (eller hvad man nu skal kalde det. Udvidede udgaver?) tættere på tegneserierne både i indhold og struktur. Og jeg tror, at det er sådan, man skal se på dem. Medmindre der er nogen, der har en eller anden form for sær seamless branching disk derude, som jeg ikke har hørt om?
Nåja, og Weinstein brødrene er nogle sære kontrolfreaks. Just for the record.
-------------------------- That'll put marzipan in your pie plate, bingo
Det er rigtigt at den udvidede udgave af Sin City er tættere på tegneserien, men så alligevel ikke, eftersom "The Customer is always right" jo viser slutningen på "The Big Fat Kill".
#29 Ja, det er jeg heller ikke så vild med. Det undrede mig også lidt, da jeg så disken første gang. Det er vel scenen med Rory Gilmore... jeg mener Alexis Bledel i elevatoren, du mener? Det giver ikke rigtigt mening taget ud af sammenhæng. Den scene burde nok bare have været droppet i "kortfilms" udgaverne. Den er så vidt jeg ved også skrevet direkte til filmen og stammer ikke fra nogle af tegneserierne. Men de har vel ikke vidst, hvad de skulle gøre af scenen, og så har de fundet på en lidt tilfældig løsning. Det ødelægger dog lidt af poesien i "The Costumer is always right". Jeg var heller ikke så vild med scenen i biografudgaven af filmen. Den var ikke rigtigt nødvendig. Hvilket giver mening, når man tænker på, at det er noget, Frank Miller lige har skrevet. Intet han skriver for øjeblikket er nødvendigt. Ofte tværtimod.
Men du har ret. Den scene hænger lidt og flagrer i vinden på DVDen.
-------------------------- That'll put marzipan in your pie plate, bingo
#21 filmz-Le Samouraï 18 år siden
Der kan da ikke være den store tvivl om, at det er bevæggrundene bagved beslutningen. Det giver marketingsmæssigt god mening. Noget andet er så det kunstneriske.
Jeg forsvarer i øvrigt ikke beslutningen om at dele dem. Jeg ville også have foretrukket at se filmen, som den var tænkt. Men det er forkert at tro, at producenterne ødelægger filmens muligheder for økonomisk succes ved at dele den i to.
#22 Outbound Sith 18 år siden
Men det bliver filmene ikke en kæft bedre af! (Hvis han så bare brugte overskuddet til at lave noget med kunstnerisk lødighed...)
Fox Mulder
#23 inflector 18 år siden
#24 filmz-Le Samouraï 18 år siden
Naturligvis ikke. Det er vi skam helt enige om. Jeg tror heller ikke, jeg har skrevet andet?
Men det indlæg jeg svarede gik jo netop på det økonomiske.
#25 gi-jones 18 år siden
#26 filmz-Kadann 18 år siden
Enig, og ekstramaterialet er heller ikke vanvittigt spændende.
#27 NightHawk 18 år siden
Det skal sgu nok blive ret sjovt, trods alt. :)
#28 filmz-rupert giles 18 år siden
Den samlede udgave er jo i virkeligheden en nedklippet udgave. Og så kan det godt være, at "konceptet" går af fløjten, når man deler filmene, men i hvert fald Tarantinos film kan sagtens stå alene som værk. Et koncept alene skaber ikke en film.
Og hvis den samlede udgave betyder, at jeg skulle ofre Vanessa Ferlitos lapdance i Death Proof, så takker jeg nej :-)Den ville jeg ikke undvære.
Men jeg er der dælme den 17. juli. En chance for at se Death Proof igen samt at få Planet Terror at se. Tror den bliver forrykt og forrygende.
Og hvad angår Sin City, så var den uklippede udgave jo ikke tænkt som en sammenhængende film. Den film, vi så i biografen var den færdige film. Der er tale om kortfilm, som man kan se næsten som en tv-serie. Ligeledes er de uklippede (eller hvad man nu skal kalde det. Udvidede udgaver?) tættere på tegneserierne både i indhold og struktur. Og jeg tror, at det er sådan, man skal se på dem. Medmindre der er nogen, der har en eller anden form for sær seamless branching disk derude, som jeg ikke har hørt om?
Nåja, og Weinstein brødrene er nogle sære kontrolfreaks. Just for the record.
That'll put marzipan in your pie plate, bingo
#29 filmz-Kadann 18 år siden
Det er rigtigt at den udvidede udgave af Sin City er tættere på tegneserien, men så alligevel ikke, eftersom "The Customer is always right" jo viser slutningen på "The Big Fat Kill".
#30 filmz-rupert giles 18 år siden
Men du har ret. Den scene hænger lidt og flagrer i vinden på DVDen.
That'll put marzipan in your pie plate, bingo