Ja... pengene er blot problemet. ;-) Og så har et dyrt (det vil minimum løbe op i 4000) mediecenter en lav WAF - og her er en billig PS3 lidt nemmere at få igennem. ;-)
Tak for kommentarer og hjælp.
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Tak for det, men jo, jeg skrev det selv i konsoltråden. ;-) Det var derfor at jeg lige ville høre folks erfaringer med HTPC, så jeg ikke begik en fejlinvestering...
Tænker stadig.
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Well, du skal have nogle ordenlige billede-/lydkabler og så fjernbetjeningen. Du kan godt bruge controlleren, når du ser film, men det kan være en kende uoverskueligt.
Det kabel der følger med, er et standard compositkabel, ligesom til PS1 og PS2, så du skal have enten et HDMI-kabel eller componentkabel for at opnå HD-opløsninger, afhængigt af indgangene på dit udstyr og evt. et optisk kabel til lyd, hvis din receiver ikke understøtter HDMI-ind. Dog skal du være opmærksom på at du ikke får den fulde udbytte af lyden via et optisk kabel.
Ok, har en Denon forstærker uden HDMI lyd, men en InFokus Projektor med HDMI indgang, så billedet skulle vel være ok? Kan man afspille almindelige DVDer på den og er de i så fald regionsfrie, eller koder den også bagkataloget i regioner?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Jep, billedet er helt fint. Den kan sagtens spille dvd, men er regionskodet til region 2, så skal du afspille andet, bliver du nødt til at bruge din nuværende dvd-afspiller.
Løsningen kan dog være at bruge et componentkabel til billedet i stedet, da det godt kan vise HD-opløsninger og jeg husker noget om at din projektor ikke er full-HD, hvis du altså kun har én HDMI-indgang og den bruges af din dvd-afspiller.
Ja, det er rigtigt at den kun har én indgang til HD, men jeg har ikke noget imod at skifte kabel, hvis det er ;) Bare det står ordentligt. Min projektor skriver at den viser billede i 1080, men om det er full HD ved jeg ikke noget om. Men jeg regner da med en markant forskel, og min kammi der arbejder i Klubben, mener også at det bliver 10x bedre. Ved sku ikke om jeg skal farte til Horsens i morgen så... Kunne sku være sweet at få én. Dog er der en forretning i Kolding Storcenter, der har en til 4k, hvor man får 3 film og 2 spil med oven i hatten. Så er det måske sparet i den forbindelse. (Benzin og ekstra ting)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Well, jeg kørte med componentkabel i et stykke tid mellem min HD DVD-afspiller og tv'et, da jeg var løbet tør for HDMI-indgange på TV'et og jeg kunne ikke se forskel, selv da jeg havde begge kabler sluttet til og skiftede frem og tilbage - så det er en mulighed, hvis du ikke gider at skifte frem og tilbage.
Om det kan betale sig at smide 4K, ved jeg ikke, det kommer jo lidt an på på nyprisen af spillene og hvilke film der følger med, da BD-film jo kan købes fra DVD Pacific til omkring 100-120 kr. stk.
#11 Kalle Ferm 17 år siden
Og så har et dyrt (det vil minimum løbe op i 4000) mediecenter en lav WAF - og her er en billig PS3 lidt nemmere at få igennem. ;-)
Tak for kommentarer og hjælp.
#12 filmz-Kadann 17 år siden
#13 Kalle Ferm 17 år siden
Det var derfor at jeg lige ville høre folks erfaringer med HTPC, så jeg ikke begik en fejlinvestering...
Tænker stadig.
#14 filmz-Kadann 17 år siden
Haha, blinde mig.
#15 davenport 17 år siden
Edit: er det kun ekstra, i så fald ligger den nærmeste på mig i Horsens...
#16 filmz-Kadann 17 år siden
Well, du skal have nogle ordenlige billede-/lydkabler og så fjernbetjeningen. Du kan godt bruge controlleren, når du ser film, men det kan være en kende uoverskueligt.
Det kabel der følger med, er et standard compositkabel, ligesom til PS1 og PS2, så du skal have enten et HDMI-kabel eller componentkabel for at opnå HD-opløsninger, afhængigt af indgangene på dit udstyr og evt. et optisk kabel til lyd, hvis din receiver ikke understøtter HDMI-ind. Dog skal du være opmærksom på at du ikke får den fulde udbytte af lyden via et optisk kabel.
#17 davenport 17 år siden
Kan man afspille almindelige DVDer på den og er de i så fald regionsfrie, eller koder den også bagkataloget i regioner?
#18 filmz-Kadann 17 år siden
Jep, billedet er helt fint. Den kan sagtens spille dvd, men er regionskodet til region 2, så skal du afspille andet, bliver du nødt til at bruge din nuværende dvd-afspiller.
Løsningen kan dog være at bruge et componentkabel til billedet i stedet, da det godt kan vise HD-opløsninger og jeg husker noget om at din projektor ikke er full-HD, hvis du altså kun har én HDMI-indgang og den bruges af din dvd-afspiller.
#19 davenport 17 år siden
Bare det står ordentligt.
Min projektor skriver at den viser billede i 1080, men om det er full HD ved jeg ikke noget om. Men jeg regner da med en markant forskel, og min kammi der arbejder i Klubben, mener også at det bliver 10x bedre. Ved sku ikke om jeg skal farte til Horsens i morgen så... Kunne sku være sweet at få én.
Dog er der en forretning i Kolding Storcenter, der har en til 4k, hvor man får 3 film og 2 spil med oven i hatten. Så er det måske sparet i den forbindelse. (Benzin og ekstra ting)
#20 filmz-Kadann 17 år siden
Well, jeg kørte med componentkabel i et stykke tid mellem min HD DVD-afspiller og tv'et, da jeg var løbet tør for HDMI-indgange på TV'et og jeg kunne ikke se forskel, selv da jeg havde begge kabler sluttet til og skiftede frem og tilbage - så det er en mulighed, hvis du ikke gider at skifte frem og tilbage.
Om det kan betale sig at smide 4K, ved jeg ikke, det kommer jo lidt an på på nyprisen af spillene og hvilke film der følger med, da BD-film jo kan købes fra DVD Pacific til omkring 100-120 kr. stk.