#69 Det har jeg godt nok hørt om, men jeg har ikke set sæson 4 endnu. Jeg venter på, at den skal blive udgivet på DVD. Jeg ved godt, der findes en Family Guy Vol. 3, men har jeg ikke investeret i endnu, da den kun indeholder de 13 første afsnit. Der skulle dog være en Vol. 4 på vej med resten af afsnittene, men det virker lidt som et forsøg på at presse citronen at udgive dem på den måde. Jeg satser lidt på, at der kommer en samlet udgave af sæson 4 på et tidspunkt, hvilket nogle nok også ville anse for at presse citronen. Det er måske lidt mere citronpresning a la George Lucas... Jeg ved det ikke...
Don't you dare take Miles. You can take the children, but you leave me my monkey.
Særdeles enig! Det er stadig en af hans allerbedste roller til dato. Måske den bedste.
Og kærlighedshistorien (mellem ham og hans kone) der viser at at være dybere end ved første øjekast, er også genialt lavet. Man fatter det først da politiet vil lokke ham i en fælde, men konen advarer ham. En lille diskret håndbevægelse, tårer i øjnene på konen og Val Kilmer der får et forstenet udtryk i øjnene, men ikke et eneste ord og derpå Val Kilmer der kører derfra (efter politiets sidste tjek på ham) med et ansigt filmet i halvt mørke, halvt lys (som et halvt menneske der har mistet sit livs kærlighed) ..... det er bare bedre end nogen græsk tragedie!!!
Se7en handler om den racistiske Købmand Georg F., der ved et tilfælde låner en knallert af en vilkårlig patriark. Sammen udtænker de en plan, om at overtage en lille by i Polen, og sammen drive befolkningen udi angst og korruption. De stakkels folk, der mest består af kvægdriveren Lars og dennes kone Arne, giver igen, da de får muligheden for at overtage byens kirke. Dermed er vejen til rigdom lagt, og med hjælp fra egernet Mogens, punkterer de købmandens cykel og gemmer sig bag et træ. Den intense slutning, der indvolvere en flammekaster og en lille mand af tin, skal ikke afsløres her, men blot nævnes at man ikke spiser ting der indeholder gær i lang tid efter.
Nattevagten må du selv se...
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#71 elwood 18 år siden
1) Val Kilmer er mega sej i den film, og især i den scene.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#72 MikkelHJ 18 år siden
#73 filmz-michaell 18 år siden
#74 BN 18 år siden
Særdeles enig! Det er stadig en af hans allerbedste roller til dato. Måske den bedste.
Og kærlighedshistorien (mellem ham og hans kone) der viser at at være dybere end ved første øjekast, er også genialt lavet. Man fatter det først da politiet vil lokke ham i en fælde, men konen advarer ham. En lille diskret håndbevægelse, tårer i øjnene på konen og Val Kilmer der får et forstenet udtryk i øjnene, men ikke et eneste ord og derpå Val Kilmer der kører derfra (efter politiets sidste tjek på ham) med et ansigt filmet i halvt mørke, halvt lys (som et halvt menneske der har mistet sit livs kærlighed) ..... det er bare bedre end nogen græsk tragedie!!!
se, dét er filmkunst! :-)
#75 18 år siden
:-D
#76 SpielbergFreak 18 år siden
Hehe hvis dette var tilfældet, skulle man holde sig langt væk fra dette forum.
Det ville være lidt det samme, som hvis man ikke vidste, at det var Ben Affleck der var morderen i Se7en.
#77 elwood 18 år siden
Nå men det ve ikke være end at afsløre morderen i nattevagten det er jo self. Ole Thestrup
#78 filmz-ataris 18 år siden
#79 davenport 18 år siden
Se7en handler om den racistiske Købmand Georg F., der ved et tilfælde låner en knallert af en vilkårlig patriark. Sammen udtænker de en plan, om at overtage en lille by i Polen, og sammen drive befolkningen udi angst og korruption.
De stakkels folk, der mest består af kvægdriveren Lars og dennes kone Arne, giver igen, da de får muligheden for at overtage byens kirke. Dermed er vejen til rigdom lagt, og med hjælp fra egernet Mogens, punkterer de købmandens cykel og gemmer sig bag et træ.
Den intense slutning, der indvolvere en flammekaster og en lille mand af tin, skal ikke afsløres her, men blot nævnes at man ikke spiser ting der indeholder gær i lang tid efter.
Nattevagten må du selv se...
#80 elwood 18 år siden