Jeg har bitchet over det før, men gør det gerne igen. Master & Commander er udgivet i en fin special edition, med en lang dokumentar, som jeg dog ikke har set da jeg kom til at købe filmen i den usle danske DVD-udgivelse. Nu har jeg så købt BD udgaven, men der er gudhjælpemig heller ingenting. Det vil altså sige, at jeg er nød til at købe SE udgave OGSÅ! Det er så altså 3. gang at jeg kommer til at bruge penge på den film. Det er altså i overkanten.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Det er så altså 3. gang at jeg kommer til at bruge penge på den film. Det er altså i overkanten.
Og lige nøjagtig det, der er deres plan :)
Bare vent, om et par år begynder de film, i brokker jeg over, at komme ud på BD igen i forskellige special editions, directors cuts osv for at presse flere penge ud af - fuldstændig ligesom billedet med dvd'er har været altid..
Det er jo derfor at dvd'er og bd'er er så perfekte for de griske pengemagere.. For det er forholdsvis nemt for dem at smide lidt ekstra på en disk og genudgive en given film og så hive penge hjem for dem igen..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
#13 Jep, en af succes'erne med at være forbruger, er helt klart at vise mådehold og være forudseende. Jeg har f.eks. lige købt nogle herlige versioner af Black Narcissus og Great Expectations, dog uden ekstra materiale. Jeg ved dog, at Criterion sikkert kommer med deres udgaver engang, formentlig en smule bedre billed og fyldt til randen med ekstramateriale, men når man ikke kan vente ... ja så må man jo lære på den "dyre måde", nøjagtig det samme man har været igennem på DVD området de sidste 10 år.
Jeg vil ikke kalde alle studier/udgivere for griske, for der kan være gode grunde til, at man udgiver som man gør. Man har ikke råd til at prioritere en ny restaurering af film X og derfor udgiver man HD udgaven i det eksisterende transfer. 5 år senere har man råd og en restaurering er måske påkrævet for, at filmen ikke skal opløse sig selv og så kommer der en ny udgave. Det kan være et studie som ITV, som ikke har mulighederne for at smide ekstra materiale ud, eftersom de ikke har ressourcerne, men de har rettighederne til filmen og udgiver en udgave med flot billed og lyd. Så kommer Criterion også med rettigheder og de fokuserer på ekstramaterialet, for det er deres levebrød og så smider de deres udgave ud.
Jo, der kan være mange omstændigheder for at vi skal have serveret det samme måltid igen og igen, med lidt andet gemüse til. Og jo, directors cuts KAN være "blackmail", men nogle gange, Kingdom of Heaven og Dark City bl.a., er der mening med galskaben.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#13 Ja, jeg har apropos lige bestilt Criterion udgaven af "The Third Man" dvd'en. Jeg havde ellers standhaftigt besluttet mig for at vente til jeg engang fik anskaffet mig en blue-ray afspiller, og så købe den kommende Criterion blue-ray udgivelse, men pludselig blev trangen til at gense filmen i en ordentlig kvalitet for stor. Så må man jo bare være bevidst om det og bide i det sure æble, og det er jo trods alt en film, jeg ikke har de store kvaler med at lægge ud for et par gange.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
#14 Criterion DVD udgaven vil heller aldrig være et dårligt køb og som du selv siger, så er der nogle film, hvor man godt kan retfærdiggøre lidt ekstra pengeforbrug og The Third Man er absolut en af dem :) Men når jeg får fat i den kommende blu-ray udgave, så er du som sagt velkommen til et syn :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#11 gi-jones 17 år siden
#12 HonoDelLoce 17 år siden
Og lige nøjagtig det, der er deres plan :)
Bare vent, om et par år begynder de film, i brokker jeg over, at komme ud på BD igen i forskellige special editions, directors cuts osv for at presse flere penge ud af - fuldstændig ligesom billedet med dvd'er har været altid..
Det er jo derfor at dvd'er og bd'er er så perfekte for de griske pengemagere.. For det er forholdsvis nemt for dem at smide lidt ekstra på en disk og genudgive en given film og så hive penge hjem for dem igen..
#13 filmz-Bruce 17 år siden
Jeg vil ikke kalde alle studier/udgivere for griske, for der kan være gode grunde til, at man udgiver som man gør. Man har ikke råd til at prioritere en ny restaurering af film X og derfor udgiver man HD udgaven i det eksisterende transfer. 5 år senere har man råd og en restaurering er måske påkrævet for, at filmen ikke skal opløse sig selv og så kommer der en ny udgave. Det kan være et studie som ITV, som ikke har mulighederne for at smide ekstra materiale ud, eftersom de ikke har ressourcerne, men de har rettighederne til filmen og udgiver en udgave med flot billed og lyd. Så kommer Criterion også med rettigheder og de fokuserer på ekstramaterialet, for det er deres levebrød og så smider de deres udgave ud.
Jo, der kan være mange omstændigheder for at vi skal have serveret det samme måltid igen og igen, med lidt andet gemüse til. Og jo, directors cuts KAN være "blackmail", men nogle gange, Kingdom of Heaven og Dark City bl.a., er der mening med galskaben.
#14 Benway 17 år siden
#15 filmz-Bruce 17 år siden
#16 Benway 17 år siden
#17 HonoDelLoce 17 år siden
Det var skam slet heller ikke min mening at liste alle produktionsselskaber som værende hamrende penge-griske - men alligevel lidt tæt på ;)
Skræk-eksemplet er vel Lucas-drengen og hans voldtagen af Star Wars :D For DÆVLEN alle de forskellige udgaver jeg har set/hørt om af dem :D
#18 filmz-Bruce 17 år siden
#19 HonoDelLoce 17 år siden
Beautifully put ! :D