Mange af de nævnte melodier er produceret specifikt til filmene, og det er jo lidt snyd. Lidt ligesom at sige, at "The Sound Of Music" minder mig helt vildt om "Sound of Music"...
Mit første bud vil nok være Elton Johns "Tiny Dancer" og i endnu højere grad "My Cherie Amour", som minder mig om "Almost Famous".
Men nu er det jo heller ikke en film, som decideret mangler musik... ;)
To af mine absolutte favoritter, som jeg ikke kan høre uden at se billeder, er:
Jumpin' Jack Flash i "Mean Streets", hvor Robert De Niro i slowmotion bliver introduceret i filmen, og (selvom det godt nok ikke var De Niros første filmoptræden) også for alvor for hele verden.
I "Goodfellas", hvor kameraet panorerer henover en hel række slagtede gangstere til tonerne af Derek and The Dominos' coverversion af "Layla".
#11 Kalle Ferm 18 år siden
#12 Skeloboy 18 år siden
Ville også have sagt White Rabbit-Fear and Loathing, og Mad World(dog ikke originalen...den er ikke nær så god som Gary Jules' version).
og så er der også Little Wing af Hendrix i Blood In - Blood Out
#13 Corgan 18 år siden
Aimee Manns fantastiske [url= Up"[/url] i Magnolia.
#14 Bony 18 år siden
Den film er klart en af mine guilty plessures.. :D
EDIT: Glenn Frey - The heat is on fra Beverly Hills Cop.. :) Klasse sang!
#15 dyg 18 år siden
#16 Spanner 18 år siden
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#17 Popeye 18 år siden
Rocky: Survivor - Eye Of The Tiger.
Requiem For A Dream: Clint Mansell - Lux Aeterna.
Det kan godt være, at Lux Aeterna er lavet specifikt til RFAD, men den bruges mange steder, og når jeg hører den, tænker jeg altid på denne film.
#18 Outbound Sith 18 år siden
Mit første bud vil nok være Elton Johns "Tiny Dancer" og i endnu højere grad "My Cherie Amour", som minder mig om "Almost Famous".
Men nu er det jo heller ikke en film, som decideret mangler musik... ;)
Fox Mulder
#19 Michael Andersen 18 år siden
Jumpin' Jack Flash i "Mean Streets", hvor Robert De Niro i slowmotion bliver introduceret i filmen, og (selvom det godt nok ikke var De Niros første filmoptræden) også for alvor for hele verden.
I "Goodfellas", hvor kameraet panorerer henover en hel række slagtede gangstere til tonerne af Derek and The Dominos' coverversion af "Layla".
#20 morten300 18 år siden
Armstrongs "What a wonderful world" kan heller ikke andet end, at bringe flashbacks tilbage til 12 Monkeys.