Jeg har også fra pålidelig kilde, at prisen ikke bliver superbillig, men om det ændrer sig er jo ikke til at vide.
Jeg er næsten sikker på, at prisen får langt større indflydelse på om det bliver en succes end selve idéen/konceptet som sådan. Selv synes jeg at en pris på 299kr er yderst rimelig - for mit behov. Det er jo bare bif en gang i ugen før det så bliver billigere, og jeg vil da forsøge at se stort set alt, men skal der ruller nogle kroner ind, så må det mest interessante da være at få dem ind, der normalt kun bruger et par hundrede kroner i året på billetter, og de betaler nok ikke pludselig 12 x 299kr.
En løsning var måske at lave 2-3 typer kort, med noget max på film - f.eks et på max 10 film til 199kr - et med fri film til 299 - og så et familiekort der inkl. 2 voksne og 2 børn eller lign.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
I givet fald gælder det vel kun Nordisk Films biografer? Jeg skal i forvejen udenbys for at komme til en af disse (eller en ordentlig biograf overhovedet, faktisk), så for mit vedkommende ryger fidusen ved konceptet, hvis prisen kommer til at ligge på f.eks. 3-500 kr. Selv hvis kortet kun kostede 199, ville de tjene på mig, når den indledende voldudnytning lige stilnede af ... medmindre de smider togbilletten med i pakken. ;)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Men selv da er biografbesøg for mit vedkommende ofte forbundet med udenbysrejser, desværre. Vores (eneste) lokale biograf er lidt spøjs, når det kommer til valget af film.
Der er kun én sal, og selv om der da også er film, jeg gider se, satses der tilsyneladende oftest på børnefilm, som ejeren åbenbart er sikker på at få penge i kassen for, sådan à la Regner Grastens utallige grusomheder og Disco-ormene. Jeg tør slet ikke genkalde mig, hvor mange uger, salen var reserveret til sidstnævnte først på aftenen, mens den sene forestilling bestod af skiftende film for de større/voksne.
Meget deprimerende ... :(
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
De kunne sætte prisen til 49,- om måneden og stadig tjene styrtende på subsidieringen, via de horrible priser på popcorn, slik og sodavand, sidstnævnte så vandig i sin konsistens, at dækningsbidraget vel nærmer sig de +90%.
Hvis man så i det mindste måtte tage sine egne øl med og sidemanden holdt kæft, ikke lugtede og filmen blev vist i god kvalivare, så gav jeg også gerne 299,- om måneden.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#11 filmz-vassago 16 år siden
Jeg er næsten sikker på, at prisen får langt større indflydelse på om det bliver en succes end selve idéen/konceptet som sådan. Selv synes jeg at en pris på 299kr er yderst rimelig - for mit behov. Det er jo bare bif en gang i ugen før det så bliver billigere, og jeg vil da forsøge at se stort set alt, men skal der ruller nogle kroner ind, så må det mest interessante da være at få dem ind, der normalt kun bruger et par hundrede kroner i året på billetter, og de betaler nok ikke pludselig 12 x 299kr.
En løsning var måske at lave 2-3 typer kort, med noget max på film - f.eks et på max 10 film til 199kr - et med fri film til 299 - og så et familiekort der inkl. 2 voksne og 2 børn eller lign.
#12 evermind 16 år siden
#13 Steffan Rasmussen 16 år siden
#14 evermind 16 år siden
Okay. :)
Men selv da er biografbesøg for mit vedkommende ofte forbundet med udenbysrejser, desværre. Vores (eneste) lokale biograf er lidt spøjs, når det kommer til valget af film.
Der er kun én sal, og selv om der da også er film, jeg gider se, satses der tilsyneladende oftest på børnefilm, som ejeren åbenbart er sikker på at få penge i kassen for, sådan à la Regner Grastens utallige grusomheder og Disco-ormene. Jeg tør slet ikke genkalde mig, hvor mange uger, salen var reserveret til sidstnævnte først på aftenen, mens den sene forestilling bestod af skiftende film for de større/voksne.
Meget deprimerende ... :(
#15 filmz-Bruce 16 år siden
Hvis man så i det mindste måtte tage sine egne øl med og sidemanden holdt kæft, ikke lugtede og filmen blev vist i god kvalivare, så gav jeg også gerne 299,- om måneden.
#16 evermind 16 år siden
OG hvis man måtte sidde og beføle sig selv intimt filmen igennem! Det må man generelt i alt for få biografer!! :'(
#17 filmz-Bruce 16 år siden
#18 evermind 16 år siden
Jeg har sgu været nødt til at holde lidt lav profil efter fadæsen med Karlas Kabale ... Hvad fanden laver en SFO også i salen på dét tidspunkt?!?
#19 filmz-Bruce 16 år siden
#20 Highland Park 16 år siden