Jeg så Gangs of New York den anden dag. Den synes jeg personligt er federe en Two Towers. Så det er svært at lave en sådan liste uden at have set alle filmene og også ret uretfærdigt overfor de film som man ikke har set.
Daniel Day Lewis er fx overdrevet fed i Gangs of New York, men jeg kan ikke bedømme om han skal vinde da jeg ikke har set Jack N nye film og nok heller ikke kommer til det...
Det er jo bare for sjov. For at se om man kan regne ud hvad akademiet vælger; der er da nogle film jeg syntes fortjener at blive nomineret, men som jeg ikke tror vil blive det, så derfor har jeg ikke skrevet dem. Det er bare en gætteleg :)
---------- I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gangs of Nem York LoTR: The Two Towers The Hours The Pianist Road to Perdition (F + V)
Bedste M. Skuespiller:
Tom Hanks(F) Nicolas Cage -Adaptation Jack Nicholson -About Schmidt (V) Robin Williams -One Hour Photo Adrien Brody -The Pianist
Bedste K. Skuespiller:
Nicole kidman -The Hours (F + V) Julianne Moore -Far From Heaven Meryl Streep -The Hours Diane Lane -Unfaithful Renee Zelwegger -Chicago
Bedste M. Birolle:
Paul Newman -Road to Perdition(V) Chris Cooper -Adaptation Dennis Quaid -Far From Heaven Andy Serkis/Gollum -LoTR: The Two Towers (F) Christopher Walken -Catch Me If You Can
Bedste K. Birolle:
Kathy Bates -About Schmidt Julianne Moore -The Hours Catherine Zeta-Jones -Chicago Meryl Streep -Adaptation (F + V) Susan Sarandon -Igby Goes Down
Bedste Instruktør:
Peter Jackson -LoTR: The Two Towers (F + V) Martin Scorsese -Gangs of New York Stephen Daldry -The Hours Roman Polanski -The Pianist Spike Jonze -Adaptation
Bedste Cinematography:
LoTR: The Two Towers (F + V) Gangs of New York Chicago The Hours Road to Perdition
"Sound editing is a lot like sex. Its usually done alone, late at night and with a lot of electronic gadgets." - Steve Carell
Jeg har ikke set en eneste af filmene i "Bedste film" kategorien.
Alligevel synes jeg godt, at jeg kan tillade mig at håbe på "Gangs Of New York" af Martin Scoreese. Han er i hvert fald blevet snydt for Hr. Oscar en del gange før. Og jeg har kun hørt gode ord om hans nyeste værk.
Men generelt lader det til, at være nogle gode film på listen, så jeg skal ikke vide mig sikker i hvorvidt det er den bedste eller ej.
#11 filmz-Bitcho 23 år siden
Daniel Day Lewis er fx overdrevet fed i Gangs of New York, men jeg kan ikke bedømme om han skal vinde da jeg ikke har set Jack N nye film og nok heller ikke kommer til det...
#12 Skobbolop 23 år siden
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
#13 filmz-Daniel_Logan 23 år siden
I am like a wild horse, and you can't tame me..
#14 chandler75 23 år siden
#15 filmz-Munk 23 år siden
Bedste Film:
Gangs of Nem York
LoTR: The Two Towers
The Hours
The Pianist
Road to Perdition (F + V)
Bedste M. Skuespiller:
Tom Hanks(F)
Nicolas Cage -Adaptation
Jack Nicholson -About Schmidt (V)
Robin Williams -One Hour Photo
Adrien Brody -The Pianist
Bedste K. Skuespiller:
Nicole kidman -The Hours (F + V)
Julianne Moore -Far From Heaven
Meryl Streep -The Hours
Diane Lane -Unfaithful
Renee Zelwegger -Chicago
Bedste M. Birolle:
Paul Newman -Road to Perdition(V)
Chris Cooper -Adaptation
Dennis Quaid -Far From Heaven
Andy Serkis/Gollum -LoTR: The Two Towers (F)
Christopher Walken -Catch Me If You Can
Bedste K. Birolle:
Kathy Bates -About Schmidt
Julianne Moore -The Hours
Catherine Zeta-Jones -Chicago
Meryl Streep -Adaptation (F + V)
Susan Sarandon -Igby Goes Down
Bedste Instruktør:
Peter Jackson -LoTR: The Two Towers (F + V)
Martin Scorsese -Gangs of New York
Stephen Daldry -The Hours
Roman Polanski -The Pianist
Spike Jonze -Adaptation
Bedste Cinematography:
LoTR: The Two Towers (F + V)
Gangs of New York
Chicago
The Hours
Road to Perdition
- Steve Carell
#16 23 år siden
Alligevel synes jeg godt, at jeg kan tillade mig at håbe på "Gangs Of New York" af Martin Scoreese. Han er i hvert fald blevet snydt for Hr. Oscar en del gange før. Og jeg har kun hørt gode ord om hans nyeste værk.
Men generelt lader det til, at være nogle gode film på listen, så jeg skal ikke vide mig sikker i hvorvidt det er den bedste eller ej.
#17 23 år siden
#18 azathoth 23 år siden
#19 filmz-Munk 23 år siden
- Steve Carell
#20 azathoth 23 år siden
hva hva hov... hvad er klokken... jeg faldt vist i søvn et kort øjeblik!!!