Jeg bruger også Nordea og er egentlig meget tilfreds med den. Jeg vil helst have en bank der er landsdækkende, og gider ikke have en lokal bank, da jeg tit flytter og derfor ikke gider at skifte bank hele tiden.
Jeg ved min far har www.basisbank.dk , som også er en internetbank. De skulle vidst også have nogle lave gebyrer, han er i hvert fald tilfreds med den.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
En af grundene til at jeg pt. er mopset på Nordea er at jeg skulle have nyt VISA-kort, fordi PBS havde mistanke om at der kunne være blevet svindlet med det gamle (det var der nu ikke, så vidt jeg kunne se).
Så selvom jeg i november betalte det årlige gebyr på 150 kr., så Nordea lige deres snit til at opkræve 150 kr. igen... det er selvfølgelig ikke de vilde beløb, men det er princippet...
(Jeg har mailet min bankrådgiver og brokket mig).
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Jeg skiftede fra BG til Sydbank, da jeg nægtede at betale for mit VISA-kort. Godt nok har jeg en speciel "ung"-konto, men mener de har gratis VISA generelt. Ikke at det skal være det afgørende, undrer mig bare over at man skal betale så meget for sådan et kort ellers.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
#10 Tænker du på kassekredit? De har en alt-i-en konto med kredit:
"Kredit Som udgangspunkt får kunder, der bestiller og får bevilget et betalingskort til deres Alt i Et-konto en kredit på 10.000 kr. tilknyttet kontoen. Kreditten afhænger af en automatisk kreditvurdering.
Hvis du ønsker en større kredit, skal du ansøge direkte i Netbank. Det kan du gøre, når du er blevet oprettet som kunde og har fået brugernummer og adgangskode til din Alt i Et-konto.
Du kan som udgangspunkt ansøge om en kredit uden sikkerhed op til husstandens samlede månedlige bruttoindkomst, dog maks. 100.000 kr."
Ellers skal man vist oprette et andels-/boliglån eller lign. Prøv evt. at ringe høre dem ad...
Jeg snakkede med dem, men jeg skal søge om at få mit lån overført som en kassekredit, og det kan man vist først efter man har skiftet bank. Mit lån hos Nordea er væsentlig større end min samlede månedlige bruttoindkomst.
Det ville være lidt bøvlet at flytte mine andre bankforretninger til SkandiaBanken, men så være nød til at beholde lånet hos Nordea. Især hvis jeg fx på et tidspunkt skal genforhandle den månedelige tilbagebetaling - så er det ikke sikkert de er til at snakke med, hvis jeg har flyttet alle mine andre bankforretninger over hos en anden.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
#11 filmz-jonasgr 19 år siden
Jeg ved min far har www.basisbank.dk , som også er en internetbank. De skulle vidst også have nogle lave gebyrer, han er i hvert fald tilfreds med den.
'Cause I'm evil"
#12 chandler75 19 år siden
Så selvom jeg i november betalte det årlige gebyr på 150 kr., så Nordea lige deres snit til at opkræve 150 kr. igen... det er selvfølgelig ikke de vilde beløb, men det er princippet...
(Jeg har mailet min bankrådgiver og brokket mig).
#13 lagoni 19 år siden
#14 filmz-lbw 19 år siden
"Kredit
Som udgangspunkt får kunder, der bestiller og får bevilget et betalingskort til deres Alt i Et-konto en kredit på 10.000 kr. tilknyttet kontoen. Kreditten afhænger af en automatisk kreditvurdering.
Hvis du ønsker en større kredit, skal du ansøge direkte i Netbank. Det kan du gøre, når du er blevet oprettet som kunde og har fået brugernummer og adgangskode til din Alt i Et-konto.
Du kan som udgangspunkt ansøge om en kredit uden sikkerhed op til husstandens samlede månedlige bruttoindkomst, dog maks. 100.000 kr."
Ellers skal man vist oprette et andels-/boliglån eller lign. Prøv evt. at ringe høre dem ad...
De klarer sig ret godt på f.eks. Mybanker.dk.
#15 chandler75 19 år siden
Det ville være lidt bøvlet at flytte mine andre bankforretninger til SkandiaBanken, men så være nød til at beholde lånet hos Nordea. Især hvis jeg fx på et tidspunkt skal genforhandle den månedelige tilbagebetaling - så er det ikke sikkert de er til at snakke med, hvis jeg har flyttet alle mine andre bankforretninger over hos en anden.