Gravatar

#11 filmz-Le Samouraï 17 år siden

Du bør i hvert fald få et bud fra flere sider. Det kan altid betale sig. Som udgangspunkt vil banken altid forsøge at få tørret den dyrest mulige aftale af på dig, så hvis du har nogle tal fra andre banker at sammenligne med, så vil du dels kunne se, om buddet er rimeligt, dels om du har mulighed for at presse dem. Du skal ikke være bange for at skifte bank, når det drejer sig om at låne penge i den størrelsesorden.

Danskebank.dk har også flere gode beregnere til hjælp ved boligkøb.

Du skal tænke "hårdt": Hvis de ikke gider at vende tilbage med nogle tal, du kan bruge, så find en anden. Det er dem, der skal gøre sig fortjente til at tjene på dig - ikke omvendt.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#12 McPeter 17 år siden

#11 - tak for det gode råd - det vil jeg prøve.
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#13 davenport 16 år siden

Hvad endte det med?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#14 McPeter 16 år siden

Skal til møde hos Nordea på onsdag og så er jeg igang med en dialog med Forstædernes Bank. Dem der hedder EIKbank (tidligere skandiabank) afviste mig uden at have set nogen papirer da de kun ville belåne 80% og intet til forbedringer. Da jeg skal have lavet et nyt køkken og muligvis bad vil det ikke være en mulighed for mig hos dem. Skrev og spurgte hvad det ville koste at lave to lån men det har de ikke engang svaret tilbage på. En skam da de ellers skulle være ret billige.

Og så har jeg lige fået nummeret til en kontakt hos Danske Bank som jeg lige skal have prøvet af. Han påstår han er billigere end Nordea i hvert fald så nu må vi se. :-)

Men på et generelt plan så fatter jeg ikke hvorfor bankerne ikke står i kø for at få fingre i sådan en som mig? Jeg har pt. ingen gæld og er fastansat ingeniør (som der er mangel på). Forstår ikke hvorfor de ikke gerne vil have mig som kunde og tjene penge på mig de næste 30 års tid...
Gravatar

#15 filmz-yoshimura 16 år siden

Spændende at høre, hvad det fører til.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#16 HonoDelLoce 16 år siden

Jeg kender sagtens din forundring, McPeter..

Jeg har selv lige været ude i og skulle låne penge til et hus ..

Jeg sad på nok de første 20 forskellige ydelses-beregnere, som alle kom frem til den samme månedlige ydelse (med en margin på måske 300kr) - og det var kun mellem 5 og 800kr mere, end jeg sidder for nu i en lejet lejlighed.. I øvrigt en ekstra udgift, jeg sagtens ville kunne leve med, da jeg er.. Lad os sige heldigt stillet rent økonomisk..

Men så var der hagen - at jeg sidste år ikke tjente særlig godt, da jeg gik sygemeldt i mere end et halvt år (overlappende starten af i år).. Og for at gøre ondt værre, så fik jeg ikke sygepenge før februar i år (hvor jeg så også lige fik en sjat på 40'000 ind på kontoen), så de figurerede ikke engang på opgørelsen fra sidste år..

Pointen er, at Danske Bank, som jeg ellers altid har været glad for at være kunde hos, overhovedet ikke ville høre på denne forklaring, og derfor bare tastede den brutto-løn ind, som stod på årsopgørelsen fra sidste år - til trods for at denne var mellem 70 og 90'000 lavere end min normale løn.. Men de kære "rådgivere" (som jo i bund og grund ikke kan fortælle dig noget, du ikke kan læse dig til.. Den første jeg talte med var måske 25 år gammel, og jeg tvivler på at hun kunne finde ud af hvornår hun kunne gå til middagspause, hvis ikke hendes computer fortalte hende det) kunne intet gøre, når nu computeren sagde, at de skulle taste tallene ind fra sidste årsopgørelse..

Min stedfar (som samtidigt er min arbejdsgiver :) ) rådede mig til at tage en tur med ned i den lokale bank, som mine forældre bruger.. Efter et møde på halvanden time (hvor vi øvrigt måtte ryge inde :D) og en helvedes masse kaffe havde jeg skrevet under på at flytte alle mine konti fra Danske Bank og i øvrigt havde "rådgiveren" (det ryger lige i gåseøjne, da han egentlig var afdelingsleder :D) ringet til Home og stillet garanti for det aftalte købsbeløb på huset..

I bund og grund er bankerne bare pisse bange for tiden.. Ingen ved hvordan det vil gå med renten, flere og flere huse ryger på tvangsauktion og så hjælper hele sagen med Roskile Bank nok ikke.. Men når nu det ER fast ejendom man vil investere i, så forstår jeg simpelthen ikke, at de prøver sådan at stille sig på bagbenene..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#17 davenport 16 år siden

Man skulle jo tro at der var en vis sikkerhed i de mursten man har.
Jeg ville sku også gerne have et hus. Vi er heldigt stillet at vi bor i hus nu, men kun til leje. Og vi sidder for 3500,- + forbrug for 200 kvm i 2 etager, med have og værksted.
Men der er fugt i 2 vægge, og jeg synes ikke det er så fedt, når vi nu får en lille.
Men jeg tvivler på at banken ville andet end at grine, hvis jeg sagde at jeg lige ville låne 1½ mill. - Til trods for at jeg nærmer mig en indkomst, der lugter af topskat efterhånden.
De er pisse bange, det er nemlig rigtigt.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#18 McPeter 16 år siden

De er nogle fjolser det er hvad de er. :-)

Har hørt mere fra EIKbank efter jeg skrev at det da måtte kunne lade sig gøre at låne penge hos dem. Fik svar efter en uge at jeg bare kunne gå ind og kigge på deres hjemmeside... super service... prøv at se her:

"I forhold til de sidste 5% vil det eventuelt være en mulighed med en kassekredit eller vores PrivatLån. Begge disse produkter kan du finde mere information omkring på vores hjemmeside. I forhold til beregningerne på AndelsPrioritet og AndelsLån kan du også foretage disse på vores hjemmeside under de respektive lån - som internetbank er vi rent administrativt afhængige af at vores kunder betjener sig selv via vores hjemmeside og de værktøjer den indeholder."

Enten har de for meget at lave eller også gider de virkelig bare ikke ha' mig som kunde. Det får de i hvert fald ikke nu under alle omstændigheder. :-)
Gravatar

#19 tiany 16 år siden

3500 + forbrug!! Ja det er jo så forskellen mellem at bo udenfor Kolding og i Kolding.
Vi bor på 79kvm + 12kvm udestue og vi giver 5150 i måneden plus strøm og dette er også inklusiv fugt i to vægge :(
Den dag den bedre halvdel og jeg er færdig med at studere(næste sommer), så tvinger vi banken til at låne os penge, vi vil i hvert fald forsøge. Men det er jo nok aldrig så nemt i virkeligheden..
Valar morghulis
Gravatar

#20 McPeter 16 år siden

#17+19 - så vil I ikke vide hvad det koster i københavn :-P

Skriv ny kommentar: