Hvis manden kendte moderen er der en mulighed for at han kender søsteren. Hvis hun så slår søsteren ihjel er der en chance for at han dukker op til hendes begravelse. Mit spørgsmål er bare: Hvorfor var søsteren ikke med til moderens begravelse? Hvis hun var, hvorfor kendte hun så ikke manden?
Hun håbede manden ville dukke op til begravelsen igen!
Hvis du svarede rigtigt, tænker du som en psykopat. Dette var en test skabt af en kendt Amerikansk psykolog og som blev brugt for at se om man tænkte som en morder. Mange seriemordere der deltog i testen svarede rigtigt på spørgsmålet. Hvis du svarede forkert kan du prise dig lykkelig", som ledsagerteksten siger. Men måske skal man tilføje at et enkelt spørgsmål umuligt kan afgøre om man er psykopat eller ej. Men i hvert fald kan det sige noget om evnen til at sætte sig ind i en bestemt måde at tænke på. Jeg havde selv alle mulige teorier, men ingen af dem kom i nærheden af denne. Den er så kynisk at den (heldigvis) ligger uden for normal mentalitet.
Det skræmmende ved at nogen faktisk svarer rigtigt er naturligvis først og fremmest kynismen i at ville dræbe for at møde en lækker mand igen. Men faktisk er det endnu værre: for det første er sandsynligheden for at han dukker op til søsterens begravelse ikke så stor - søsteren vidste jo heller ikke hvem han var. For det andet: selv hvis han dukkede op ville sandsynligheden for at han ville falde for vores psykopatkvinde begrænset. Hun dræber altså sin søster for at have en lille chance for at se en person igen som hun er seksuelt tiltrukket af! Jeg håber ikke at det nogensinde er sket...
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
Fik tanken da jeg læste #2, som ved endnu en gennemlæsning faktisk ramte rigtigt. Men hvad så om man er lidt psykopatisk. Undersøgelser viser at mellem 1% - 5% af befolkningen er psykopater. Hvis man så tager ledere er tallet mellem 10% og 20%. Så jeg kan hermed konkludere at honodelloce har gode chancer for at blive leder. En anden forklaring er at han blot har gode deduktionsevner, hvilket under 5% af befolkningen siger at have, og at jeg bare er en efteraber.
P.S. Hvis du skal overbevise folk så husk at understøtte dine udsagn med tilfældig statestik. Det virker mere overbevisende :)
P.P.S. Burde vi ikke lave en generel puzzle tråd? Elsker den her slags ting. Er bare ikke så god. Omkring samme niveau som min stavning
#11 Ikari 19 år siden
Eller søsteren havde måske udtrykt glæde for en Uwe Boll film?
#12 davenport 19 år siden
#13 filmz-Bruce 19 år siden
#14 filmz-jonasgr 19 år siden
'Cause I'm evil"
#15 Scherlund 19 år siden
Er jeg helt ved siden af?
#16 lagoni 19 år siden
edit: klogt tænkt af Scherlund, hvorfor kommer jeg aldrig i tanke om sådan noget?
#17 The Insider 19 år siden
#18 filmz-jonasgr 19 år siden
taget fra nettet:
Hun håbede manden ville dukke op til begravelsen igen!
Hvis du svarede rigtigt, tænker du som en psykopat. Dette var en test skabt af en kendt Amerikansk psykolog og som blev brugt for at se om man tænkte som en morder. Mange seriemordere der deltog i testen svarede rigtigt på spørgsmålet. Hvis du svarede forkert kan du prise dig lykkelig",
som ledsagerteksten siger. Men måske skal man tilføje at et enkelt spørgsmål umuligt kan afgøre om man er psykopat eller ej. Men i hvert fald kan det sige noget om evnen til at sætte sig ind i en bestemt måde at tænke på.
Jeg havde selv alle mulige teorier, men ingen af dem kom i nærheden af denne. Den er så kynisk at den (heldigvis) ligger uden for normal mentalitet.
Det skræmmende ved at nogen faktisk svarer rigtigt er naturligvis først og fremmest kynismen i at ville dræbe for at møde en lækker mand igen. Men faktisk er det endnu værre: for det første er sandsynligheden for at han dukker op til søsterens begravelse ikke så stor - søsteren vidste jo heller ikke hvem han var. For det andet: selv hvis han dukkede op ville sandsynligheden for at han ville falde for vores psykopatkvinde begrænset. Hun dræber altså sin søster for at have en lille chance for at se en person igen som hun er seksuelt tiltrukket af! Jeg håber ikke at det nogensinde er sket...
'Cause I'm evil"
#19 lagoni 19 år siden
Men hvor er det egentlig indlysende simpelt når man får svaret...
#20 Scherlund 19 år siden
P.S.
Hvis du skal overbevise folk så husk at understøtte dine udsagn med tilfældig statestik. Det virker mere overbevisende :)
P.P.S.
Burde vi ikke lave en generel puzzle tråd? Elsker den her slags ting. Er bare ikke så god. Omkring samme niveau som min stavning