#11 Hmm, der burde nu være fire bøger ialt (Hyperion, Fall of Hyperion, Endymion, Rise of Endymion). Men det er helt afgjort nogle fantastiske bøger (og Simmons er i det hele taget en knaldgod forfatter).
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Jeg kender en del af de gamle klassikere. Jeg er ude efter noget nyere som bevirker at der ikke er for mange underlige eller anakronistiske ord/tanker. Feks. når gamle romaner tydligt ikke er skrevet i computerens tid, og computere derfor er noget store og hedder noget helt andet "datamater" og lign :)
Hey, "datamat" er da et fedt ord! Jeg stemmer for, at vi genindfører det. "Undskyld, jeg vil købe mig en ny datamat. Det skulle gerne være en af de her, der hedder noget med "Æble"..."
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
#11 Confused101 17 år siden
http://en.wikipedia.org/wiki/Endymion_%28Hyperion_...
Den findes på dansk. Fandt hele serien engang (3 bøger) til noget med 100 kr. ialt.
Hvis du vil have filosofiske eller religiøse spørgsmål, i en bog, så er den helt klart et kanon valg.
#12 filmz-yoshimura 17 år siden
#13 Confused101 17 år siden
#14 filmz-mrhands 17 år siden
Frankenstein
af Mary Shelley
Snow Crash
af Neal Stephenson
Hyperion
af Dan Simmons
Fahrenheit 451
af Ray Bradbury
Brave New World
af Aldous Huxley
#15 Patriarch 17 år siden
Jeg kender en del af de gamle klassikere. Jeg er ude efter noget nyere som bevirker at der ikke er for mange underlige eller anakronistiske ord/tanker. Feks. når gamle romaner tydligt ikke er skrevet i computerens tid, og computere derfor er noget store og hedder noget helt andet "datamater" og lign :)
#16 davenport 17 år siden
#17 Patriarch 17 år siden
#18 davenport 17 år siden
#19 filmz-Le Samouraï 17 år siden
#20 filmz-mrhands 17 år siden