Gravatar

#11 Confused101 17 år siden

Dan Simmons Hyperion serie er fantastisk...her er et link:
http://en.wikipedia.org/wiki/Endymion_%28Hyperion_...

Den findes på dansk. Fandt hele serien engang (3 bøger) til noget med 100 kr. ialt.

Hvis du vil have filosofiske eller religiøse spørgsmål, i en bog, så er den helt klart et kanon valg.
Gravatar

#12 filmz-yoshimura 17 år siden

#11 Hmm, der burde nu være fire bøger ialt (Hyperion, Fall of Hyperion, Endymion, Rise of Endymion). Men det er helt afgjort nogle fantastiske bøger (og Simmons er i det hele taget en knaldgod forfatter).
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#13 Confused101 17 år siden

#12 Du har vist ret. Længe siden jeg læste serien.
Gravatar

#14 filmz-mrhands 17 år siden

Læs William Gibson's Neuromancer eller jeg banker dig. Derefter burde du læse denne håndfuld:

Frankenstein
af Mary Shelley

Snow Crash
af Neal Stephenson

Hyperion
af Dan Simmons

Fahrenheit 451
af Ray Bradbury

Brave New World
af Aldous Huxley
Gravatar

#15 Patriarch 17 år siden

Hej. Tak for budene.

Jeg kender en del af de gamle klassikere. Jeg er ude efter noget nyere som bevirker at der ikke er for mange underlige eller anakronistiske ord/tanker. Feks. når gamle romaner tydligt ikke er skrevet i computerens tid, og computere derfor er noget store og hedder noget helt andet "datamater" og lign :)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#16 davenport 17 år siden

så er (igen) Contact et godt valg :)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#17 Patriarch 17 år siden

Jeps. Har set filmen rigtig mange gange da jeg holder meget af den. Derfor tror ikke jeg får det fulde ud af bogen.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#18 davenport 17 år siden

Det kan jeg love dig. De er meget forskellige, og Sagan skrivet rigtigt spændende og teknisk.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#19 filmz-Le Samouraï 17 år siden

Hey, "datamat" er da et fedt ord! Jeg stemmer for, at vi genindfører det. "Undskyld, jeg vil købe mig en ny datamat. Det skulle gerne være en af de her, der hedder noget med "Æble"..."
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#20 filmz-mrhands 17 år siden

Er da bedre med et dansk ord end et engelsk låneord. ;/

Skriv ny kommentar: