Det lyder da i det mindste som om de laver et hæderligt forsøg på at afslutte Rome nogenlunde ordentligt, det gjorde de altså ikke med "Carnivale", der fik den bare øksen næsten ud af den blå luft - utrolig skuffende og klart noget, der har skræmt en del fans væk fra HBO's fremtidige serier. Men hvis Rome oprindeligt har været en miniserie, så er det ikke utænkeligt, at det er realistisk at afslutte Rome efter 2 sæsoner, til forveksling fra Carnivale, hvor Daniel Knauf havde anslået ca 6 sæsoner.
Det skal dog lige tilføjes, at jeg ikke fandt Rome særlig interessant. Jeg fulgte med de første 3-4 afsnit for at se om HBO stadig holdte et højt niveau på deres dramaserier, men jeg syntes Rome virkede temmelig uinteressant og havde specielt svært ved at leve mig ind i karakterne. Tror slet ikke Rome har opbygget den samme fanbase som fx Carnivale og Deadwood, og derfor kan en cancellation vel bedre forsvares i dette tilfælde.
Men ingen tvivl om, at HBO generelt ser ud til at have for store forhåbninger for mange af deres serier, og derefter laver enorme budgetter til de første sæsoner, og når de så ikke lever op til de unaturlige forventninger (HBO er jo altså stadig en betalingskanal!), så får de bare øksen. Derudover vil jeg dog også forsvare HBO og sige, at de altså stadig producerer en række mindre serier, der befinder sig på et meget højt niveau. Heraf vil jeg gerne udpege den grotesk oversete "The Wire", som i mine øjne er det bedste bud på en seriøs skildring af politimiljøet nogensinde, måske sammen med FX's The Shield. Derudover er der den lille anonyme guilty pleasure serie "Entourage" som måske er HBO i en lidt mere mainstream genre end Carnivale og Deadwood, ændrer dog ikke på, at jeg finder serien ufattelig underholdende.
Det kan også være, at han virkelig er fremsynet og udnytter fan-dyrkelsen til at skabe hype om serier, som han så genopliver efter nogle år... På den måde undgår han også at skuespillerne får nykker og kræver for mange penge...
gad vide om tv3 har tænkt sig at oplyse seerne om at serien ikke har en slutning, når den starter op til efteråret...? eller om man i reklameprofitens navn vælger at pisse på forbrugerne.....igen!
#13 - Det kender du jo godt selv svaret på. Og hvad får dig til at tro, at anden sæson ikke giver serien en afslutning? Den er jo ikke færdig indspillet endnu, og eftersom de er klar over det er sidste sæson, så må man gå udfra, at de har taget det med i overvejelserne mens de filmer. At den så ikke får en perfekt afslutnig er en anden sag, men i forhold til fx Carnivale lader det dog til at den i det mindste får en nogenlunde afslutning på det nuværende handlingsforløb.
#10: Ja, præcis som jeg skrev, er den ikke filmet færdig. Jeg vil stadig tvivle på, at de sidste afsnit er skrevet, og hvis de først er færdig med at filme i oktober, så er der vel tid nok til at tilrette eller helt ændre de sidste afsnit til en afslutning - hvis man virkelig vil.
#15 - Jeg tror såmænd også der er tid nok. I de fleste serier skriver de jo manuskriptet sideløbende med optagelserne, og jeg kan ikke se hvordan det skulle være anderledes for "Rome".
14# ja, man har jo lov at håbe..... personligt havde jeg regnet med at skulle se den, men nu syntes jeg det ville være spild af tid.....Har prøvet det med John Doe serien...det var sku et antiklimaks der ville noget.... Ved ikke om det var HBO der stod bag den....
Så er det altså heller ikke værre. Selvfølgelig er det ærgeligt, at serierne ikke bliver decideret afsluttet, men det trækker altså ikke kvaliteten af fx.1. sæson af Rome ned, at sidste afsnit i 2. sæson ikke er den forløsning man kunne håbe.
Det er mere ærgeligt med en serie som fx. Firefly, hvor der er en helt anden opbygning, og en masse åbne mysterier etc. (som jeg også forestiller mig det er med Carnivale), og serien bliver afsluttet uden nogen form for svar, men jeg synes sagtens både Deadwood og Rome kan nydes, selv om de måske ikke bliver sluttet perfekt af.
Og når det kommer til stykket, er det altså bare underholdning, ikke svarene på alle livets gåder, der pludselig ikke bliver asløret alligevel...
#11 ks 19 år siden
Det skal dog lige tilføjes, at jeg ikke fandt Rome særlig interessant. Jeg fulgte med de første 3-4 afsnit for at se om HBO stadig holdte et højt niveau på deres dramaserier, men jeg syntes Rome virkede temmelig uinteressant og havde specielt svært ved at leve mig ind i karakterne. Tror slet ikke Rome har opbygget den samme fanbase som fx Carnivale og Deadwood, og derfor kan en cancellation vel bedre forsvares i dette tilfælde.
Men ingen tvivl om, at HBO generelt ser ud til at have for store forhåbninger for mange af deres serier, og derefter laver enorme budgetter til de første sæsoner, og når de så ikke lever op til de unaturlige forventninger (HBO er jo altså stadig en betalingskanal!), så får de bare øksen. Derudover vil jeg dog også forsvare HBO og sige, at de altså stadig producerer en række mindre serier, der befinder sig på et meget højt niveau. Heraf vil jeg gerne udpege den grotesk oversete "The Wire", som i mine øjne er det bedste bud på en seriøs skildring af politimiljøet nogensinde, måske sammen med FX's The Shield. Derudover er der den lille anonyme guilty pleasure serie "Entourage" som måske er HBO i en lidt mere mainstream genre end Carnivale og Deadwood, ændrer dog ikke på, at jeg finder serien ufattelig underholdende.
#12 filmz-kaotmus 19 år siden
Nej, den tror jeg heller ikke selv på
#13 filmz-bullettooth 19 år siden
#14 ks 19 år siden
#15 myggen 19 år siden
#16 ks 19 år siden
#17 Bates 19 år siden
#18 filmz-bullettooth 19 år siden
#19 ks 19 år siden
#17 - Få øjnene op for det nye super netværk 'FX', der blandt andet står bare fremragende serier som Nip/Tuck og The Shield :)
#20 myggen 19 år siden
Det er mere ærgeligt med en serie som fx. Firefly, hvor der er en helt anden opbygning, og en masse åbne mysterier etc. (som jeg også forestiller mig det er med Carnivale), og serien bliver afsluttet uden nogen form for svar, men jeg synes sagtens både Deadwood og Rome kan nydes, selv om de måske ikke bliver sluttet perfekt af.
Og når det kommer til stykket, er det altså bare underholdning, ikke svarene på alle livets gåder, der pludselig ikke bliver asløret alligevel...