Gravatar

#11 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

Han har skrevet til New Line i Amerika, så må vi se havd de svarer, men hans kontakt møder først på arbejde om 1 times tid.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#12 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

Undskyld du måtte vente. Pt. skriver han du bør skrive til New Line i amerika og få skriftlig tilladelse for så så har du du din ryg fri.

Gravatar

#13 dræber kaninen 18 år siden

Tror at SF-film har sat sig på det gamle new line - ihvertfald har de udgivet trilogi-bokse med blade og Austin Powers, selvom hhv. Metronome og Egmont sad på de første film i de 2 serier...
Gravatar

#14 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

Enig - dog har jeg flere gange haft held med at kontakte moderselskaberne i fx Amerika, når jeg selv har skulle bruge dele af elle hele film til fordrag, Tv-programmer, festivaller mv.

Gravatar

#15 filmz-vassago 18 år siden

Jeg hader at skulle igennem de amerikanske selskaber. Så kan man ofte regne med en seriøs regning. Sidst var det en af Hitchcocks film - og der ville de have små 20.000 pr gang programmet blev sendt - jo da, så har man da helt sikkert lyst til at reklamere for deres film.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#16 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

Hmmm hvor meget skal du da bruge for de gange jeg har haft kontakt til dem har jeg/vi ikke skulle betale noget ???

Gravatar

#17 filmz-vassago 18 år siden

Så har det næppe været classics fra f.eks Warner.
Gravatar

#18 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

Det har været klip fra alle mulige film men aldrig hele film - kun klip.

Gravatar

#19 filmz-vassago 18 år siden

Samme her, og det er heller aldrig et problem med de danske. Men når man bliver videresendt til de amerikanske, så bliver det straks dyrt - især hvis det skal sendes på nationalt tv. Warner tager 1000 dollars pr påbegyndt minut - og det hver eneste gang programmet bliver sendt.

Det er muligt at man kan omgå det ved brug af Chapter 1 § 107 of the United States Code - fair use brug - men det holder næppe vand til tv-brug, kun nyheder og undervisning såfremt det ikke er kommercielt.

Jeg har netop forespurgt tilladelse til en masse Kubrick klip hos Warner USA, men jeg regner med at få samme smøre igen.
Gravatar

#20 filmz-vassago 18 år siden

...Universal tager "kun" 900 dollars pr 15 sek :)

Skriv ny kommentar: